Hortifruct: Estimam o revenire a legumelor si fructelor romanesti pe piata locala | Progresiv

In 2012 companiile de sub umbrela Hortifruct au produs si comercializat aproximativ 36.000 de tone de legume. “Pentru 2013 preconizam ca productia va ajunge la peste 38.000 de tone de legume, in special castraveti si tomate. Atat productia mare din acest an, cat si cererea mare de piata de produse autohtone ne face sa credem ca legumele si fructele romanesti vor avea o revenire in forta pe piata”, declara Valeria Trica, administrator Hortifruct. Hortifruct: Estimam o revenire a legumelor si fructelor romanesti pe piata locala

Hortifruct este o organizatie infiintata in 2007 la initiativa celor mai importanti producatori de legume si fructe proaspete din Romania. Hortifruct functioneaza ca promotor al produselor romanesti, un sprijin pentru fiecare producator in sensul cresterii calitatii si pentru imbunatatirea comercializarii produselor. Un alt obiectiv al Hortifruct este promovarea in randul producatorilor romani a tehnicilor de cultivare prietenoase mediului. “Membrii Hortifruct au reusit  in plina criza economica sa implementeze cele mai noi tehnologii de combatere biologica a daunatorilor, eliminand total insecticidele”, mai spune reprezentanta Hortifruct.

Companiile care fac parte din organizatie sunt: Leoser SA, Berser SA, Leader International SA, Frank '93 Prod SRL, Ostrovit SA, Lio Agro Com SRL, Ilser Oltenia SRL. Acestea detin sere incalzite pe o suprafata de 170 de hectare, 2000 de hectare de podgorii si 500 de hectare de livezi si alte culturi de camp.
Fructele pe care Hortifruct le livreaza pe piata autohtona si la export sunt: caisele, piersicile, strugurii, prunele, ciresele sau pepenii verzi. Productia anuala pe acest sector se ridica la peste 10.000, plus o cantitate de 15.000 de tone de struguri de masa.

“Tarile unde exportam legumele si fructele Hortifruct sunt: Austria, Bulgaria, Republica Ceha, Germania, Ungaria, Polonia, Slovacia, dar exporturile nu se vor opresc aici. Avem in vedere si alte piete europene. Aproximativ 35 de procente din productia pe acest an este deja contractata de parteneri externi, restul fiind destinata pietei autohtone unde avem deja contracte ferme. Un argument in favoarea produselor noastre sunt conditiile excelente de productie, tehnicile moderne, lipsa insecticidelor din sere, respectarea legislatiei europene privind folosirea de ingrasaminte si sistemele de polenizare naturala”, precizeaza Valeria Trica.

In 2012 cifra de afaceri pe care a atins-o Hortifruct este de peste 37 milioane de euro, 44 de procente din aceasta fiind generata de castraveti si de tomate.

Nestle anunt performanta financiara 2024, foto Silvia Sticlea detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Nestlé România, „creștere sănătoasă” în 2024
Nestlé România a continuat trendul de creștere și a încheiat anul 2024 cu o creștere organică de 4,5% la nivelul cifrei de afaceri, peste...
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o nouă fabrică de hârtie cerată, prima de acest fel din estul Europei. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o fabrică de hârtie cerată
Grupul Exonia, unul dintre principalii jucători din industria ambalajelor din România, a investit aproximativ 1,75 milioane de euro într-o...
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Hărman, județul Brașov. Noul magazin Lidl din comuna Hărman,...
Angajatorii încep să pregătească terenul pentru transparentizarea pieței salariilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Angajatorii încep să pregătească terenul pentru transparentizarea pieței salariilor
Cu mai puțin de un an și jumătate înainte ca piața salariilor să devină în mod oficial transparentizată, angajatorii încep să se...
fatada magazin Profi, lant de retail preluat de Ahold Delhaize. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Noul proprietar Profi alocă 150 mil. euro pentru expansiunea rețelei în 2025
Ahold Delhaize, noul proprietar Profi, a bugetat investiții de 150 de milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei Profi pe piața din România....
Piața locală de fuziuni și achiziții, perspective de redresare pe termen scurt
Cornelia Bumbăcea, PwC România: În 2025, ne așteptăm să avem din nou măcar un megadeal pe piața locală de M&A
Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat anul trecut 239 de tranzacții anunțate, cu o valoare totală estimată de 5,9 miliarde...