Hortifruct: Estimam o revenire a legumelor si fructelor romanesti pe piata locala | Progresiv
In 2012 companiile de sub umbrela Hortifruct au produs si comercializat aproximativ 36.000 de tone de legume. “Pentru 2013 preconizam ca productia va ajunge la peste 38.000 de tone de legume, in special castraveti si tomate. Atat productia mare din acest an, cat si cererea mare de piata de produse autohtone ne face sa credem ca legumele si fructele romanesti vor avea o revenire in forta pe piata”, declara Valeria Trica, administrator Hortifruct.
Hortifruct este o organizatie infiintata in 2007 la initiativa celor mai importanti producatori de legume si fructe proaspete din Romania. Hortifruct functioneaza ca promotor al produselor romanesti, un sprijin pentru fiecare producator in sensul cresterii calitatii si pentru imbunatatirea comercializarii produselor. Un alt obiectiv al Hortifruct este promovarea in randul producatorilor romani a tehnicilor de cultivare prietenoase mediului. “Membrii Hortifruct au reusit in plina criza economica sa implementeze cele mai noi tehnologii de combatere biologica a daunatorilor, eliminand total insecticidele”, mai spune reprezentanta Hortifruct.
Companiile care fac parte din organizatie sunt: Leoser SA, Berser SA, Leader International SA, Frank '93 Prod SRL, Ostrovit SA, Lio Agro Com SRL, Ilser Oltenia SRL. Acestea detin sere incalzite pe o suprafata de 170 de hectare, 2000 de hectare de podgorii si 500 de hectare de livezi si alte culturi de camp.
Fructele pe care Hortifruct le livreaza pe piata autohtona si la export sunt: caisele, piersicile, strugurii, prunele, ciresele sau pepenii verzi. Productia anuala pe acest sector se ridica la peste 10.000, plus o cantitate de 15.000 de tone de struguri de masa.
“Tarile unde exportam legumele si fructele Hortifruct sunt: Austria, Bulgaria, Republica Ceha, Germania, Ungaria, Polonia, Slovacia, dar exporturile nu se vor opresc aici. Avem in vedere si alte piete europene. Aproximativ 35 de procente din productia pe acest an este deja contractata de parteneri externi, restul fiind destinata pietei autohtone unde avem deja contracte ferme. Un argument in favoarea produselor noastre sunt conditiile excelente de productie, tehnicile moderne, lipsa insecticidelor din sere, respectarea legislatiei europene privind folosirea de ingrasaminte si sistemele de polenizare naturala”, precizeaza Valeria Trica.
In 2012 cifra de afaceri pe care a atins-o Hortifruct este de peste 37 milioane de euro, 44 de procente din aceasta fiind generata de castraveti si de tomate.





