Henkel si-a atins obiectivele financiare in 2013 | Progresiv

Compania Henkel a anuntat rezultatele financiare pentru anul 2013, vanzarile au totalizat 16,35 miliarde euro, usor sub nivelul anului precedent. Henkel si-a atins obiectivele financiare in 2013

Cresterea organica a vanzarilor a fost de 3,5%, generata atat de valoare (pret), cat si de volum, rata de crestere accelerandu-se pe parcursul anului. Astfel, in prima jumatate a anului cresterea a fost de 3,2%, in timp ce in a doua jumatate a atins 3,8%.
Toate diviziile au avut evolutii pozitive pe pietele relevante. Laundry & Home Care (detergenti si produse de intretinere a locuintei) a raportat o crestere organica de 5,7%, Beauty Care ( ingrijire corporala) de 3% si Adhesive Technologies (adezivi) de 2,7%.

Reprezentantii companiei considera ca 2013 a fost un an foarte bun pentru Henkel. “Intr-un context provocator si extrem de competitiv, am reusit sa ne atingem obiectivele financiare si am facut progrese importante in implementarea strategiei noastre pentru anul 2016.” , a declarat Kasper Rorsted, CEO-ul Henkel.

Vanzarile au crescut, organic, in toate regiunile. In Europa de Vest cresterea organica a fost de 0,2 %, in Europa de Est +6%, in special datorita performantelor inregistrate in Turcia si Rusia. In Africa/Orientul Mijlociu cresterea organica a fost de 17,6%, iar  in America de Nord  si America Latina, cresterea organica a fost de 1,0%, respectiv 8,7%, fiind de evidentiat performantele din Mexic si Brazilia. In Asia-Pacific cresterea organica a fost de 3,3%, generata in principal de evolutiile foarte bune din China si India.
Vanzarile de pe pietele emergente – Europa de Est, Africa/Orientul mijlociu, America Latina si Asia (fara Japonia) au crescut nominal cu 1,6 % pana la 7,230 miliarde euro, iar organic cu 8,3%, prin contributia tuturor diviziilor. Contributia pietelor emergente la vanzarile globale a crescut de la 43% la 44%.

Pentru anul fiscal 2014, Henkel se asteapta sa inregistreze o creste organica a vanzarilor intre 3 -5%. Compania anticipeaza ca fiecare divizie va genera cresterea organica a vanzarilor sale. In linie cu strategia 2016, Henkel se asteapta la o crestere usoara a contributiei pietelor emergente la vanzarile globale ale companiei. Comparativ cu rezultatele din 2013, expertii Henkel se asteapta ca profitul inainte de plata dobanzilor si impozitelor (EBIT) sa creasca pana la circa 15,5% iar cresterea castigurilor per actiune preferentiala sa fie de ordinul “high-single digits”.

“Mediul economic ramane in continuare provocator si ne asteptam ca si in continuare sa resimtim efectele cursului de schimb, mai ales in prima jumatate a acestui an. Acestea fiind premisele, noi vom continua sa ne simplificam si sa ne imbunatatim procesele si structurile, pentru a fi mai flexibili si mai eficienti. Suntem orientati catre implementarea strategiei companiei pentru a ne putea atinge obiectivele financiare ambitioase pentru anul 2016.”, a adaugat Rorsted.

Pana in 2016, Henkel intentioneaza sa genereze vanzari de 20 miliarde euro, din care 10 miliarde euro pe pietele emergente si 10 miliarde euro pe pietele mature. Pietele emergente vor continua sa fie motorul cresterii companiei, cu toate ca ele sunt marcate de volatilitate si o competitie acerba. Afacerea Henkel este bine consolidata pe multe din aceste piete. In 2013, pietele emergente au contribuit cu 44% la vanzarile globale. Pentru a continua cresterea santatoasa, Henkel intentioneaza sa isi consolideze pozitiile, sa isi extinda afacerea catre noi segmente, si sa intre, selectiv, pe noi piete. Pe pietele mature, compania detine pozitii fruntase pe multe categorii relevante, cu marci recunoscute.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...