Heineken invests 6.4 million euros to boost production at Spain site | Progresiv

Heineken will invest 6.4 million euros next year to expand its site in Jaén, Spain, enabling the production of canned Cruzcampo and Amstel beers. Heineken invests 6.4 million euros to boost production at Spain site

President of Heineken Spain Richard Weissend announced the investment on Friday, alongside the launch of a limited-edition Christmas Cruzcampo beer.

Work will begin this week at the site and is expected to be completed in May 2018. The new line will have the capacity to produce 60,000 cans of beer an hour, in 33cl and 50cl formats.

Weissend said that the investment will increase production at the site by more than 10%, ensuring the future of the Jaén facility. “2018 is going to be a historic year for Heineken in Jaén,” he said. “The group will invest 6.4 million euros in a new canning line, which constitutes a firm commitment to a format that doesn’t stop growing.”

Alongside Jaén, Heineken also has Spanish plants in Sevilla, Madrid and Valencia. Heineken Spain director of corporate relations Jorge Paradela said that the Jaén site has gone from producing 800,000 to 1 million hectolitres in less than three years. Currently 110 people are employed at the facility.

To celebrate 35 years of Cruzcampo beer, 1.12 million bottles of a special Christmas edition will be produced from the plant in Jaén. (www.foodbev.com)

Cirese romanesti_Freshful by eMAG
Interesul consumatorilor pentru fructele bio continuă să crească
Freshful, hipermarket 100% online, a înregistrat o creștere semnificativă a interesului pentru fructe și legume certificate ecologic, raportând...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Studiu: 1 din 4 angajați români ia în calcul schimbarea locului de muncă
Lipsa siguranței psihologice și reziliența scăzută sunt factorii care pot sta la baza deciziei angajaților privind schimbarea locului de...
România, țara în care decalajul puterii de cumpărare se adâncește
Raportul calitate-preț, principalul motiv pentru schimbarea mărcii de alimente
Consumatorii își doresc să cumpere alimente care să corespundă cu valorile lor în materie de sănătate, confort și sustenabilitate, dar...
Tranzactie pe piata de curierat: Sameday preia Cargus, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Tranzacție pe piața de curierat: SAMEDAY achiziționează Cargus
SAMEDAY, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția...
Radu Savopol, 5 to go
Radu Savopol, 5 to go: La început am fost un one man show. Acolo a fost greșeala majoră
Multe din momentele de succes ale unui antreprenor sunt precedate deseori de încercări și nereușite. În cazul lui Radu Savopol, Cofondator al 5...
Danone Terapie digestiva, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific...