Grupul Auchan: rezultate stabile in 2009 | Progresiv
Veniturile consolidate ale Grupului Auchan, inainte de taxe, au crescut cu 0,5% in 2010, la 39,7 miliarde euro. In acelasi timp, veniturile in Europa de Vest au marcat o scadere cu 2,8% fata de 2009, ca urmare a crizei economice. Zona Europei Occidentale asigura 76% din veniturile Grupului (47% Franta, si 29% Spania, Italia, Portugalia si Luxembourg impreuna).
In Europa Centrala si de Est (Polonia, Ungaria, Romania, Rusia si Ucraina) si Asia (China si Taiwan) veniturile Auchan au crescut cu 12,9%, in ciuda impactului negative al cursului de schimb in CEE. Cresterea din aceste regiuni a fost alimentata mai ales de expansiune.
Activitatile internationale ale grupului reprezinta acum 53% din totalul veniturilor, fata de 50% in 2008. La rate de schimb constante si excluzand vanzarile de carburanti, veniturile consolidate s-au majorat cu 3,7%, mai ales datorita expansiunii. In termeni comparabili, vanzarile au fost relativ stabile, descresterea fiind de doar 1,2%.
Veniturile consolidate din activitatea hypermarketurilor, inainte de taxe, s-au majorat cu 0,9%, ca urmare a impactului negativ al cursurilor de schimb valutar si preturilor la combustibili.
In Franta, veniturile hypermarketurilor au scazut cu 3,5%, la 14,8 miliarde euro. Excluzand vanzarile de combustibili, scaderea a fost de 1,4%, reflectand o descrestere medie de 1,9% a preturilor de vanzare in conditiile in care numarul clientilor si al articolelor vandute a ramas relativ neschimbat.
La sfarsitul anului 2009, Auchan opera peste 500 de magazine, in cursul anului fiind deschide 47 de hypermarketuri (9 in Europa de Vest, 13 in Europa Centrala si de Est si 25 in Asia).