Grupul Agricola Bacau, crestere de 6% la semestru | Progresiv
In primele 6 luni ale anului, grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 286,7 mil lei, in crestere cu 6% fata de perioada similara a anului trecut (271,551 mil. lei).
Agricola International SA, cea mai importanta companie din grup, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic, a inregistrat in acest interval o crestere a afacerilor cu 11%, pana la circa 181,5 mil. lei. Rezultatele sunt in linie cu obiectivele stabilite la inceputul anului. Astfel, vanzarile de carne de pui au crescut cu 12% in volum, respectiv cu 23% in valoare. “La carnea de pui, pretul mediu al perioadei este cu 10% mai mare fata de anul trecut. Nu pot sa nu remarc faptul ca in perioada 2009 – 2012 pretul mediu la carnea de pasare comercializata in Romania a crescut doar cu 17%, adica mai putin decat inflatia inregistrata in acelasi interval, in timp ce costul resurselor de baza (cereale, sroturi, etc) a avut o crestere de peste 100%”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.
In categoria salamurilor crude uscate, Agricola a raportat, de asemenea, o crestere a cifrei de afaceri la semestru, de 10%. Reprezentantii grupului au mentionat insa ca, pentru prima data in ultimii ani, exista o usoara tendinta de scadere in volum a pietei salamurilor crude uscate.
In categoria preparatelor din carne - produse realizate de compania Salbac, parte a aceluiasi grup – vanzarile au crescut, valoric, cu 10 % in Sem. I din 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut, desi volumele vandute s-au redus cu 4%. “La preparatele fierte afumate, in conditiile in care piata acestor produse s-a comprimat pana la 30% in ultimul an, scaderea de 4 procente a fost compensata de Salbac prin crestere vanzarilor de produse proaspete (mititei, carnuri proaspete special pregatite pentru gratar, etc) astfel incat cifra de afaceri realizata pe segmentul preparatelor fiert-afumate a crescut tot cu 10%”, se mai precizeaza in comunicatul Agricola.
„Tinand cont de tendinta pietei, pot spune ca rezultatele noastre sunt chiar bune. Ne vom concentra, in special, pe grupa salamurilor Agricola crude uscate, grupa cu care ne mentinem pozitia de lider in retelele de retail modern. De asemenea, in cazul Salamului de Sibiu Agricola Bacau, vom consolida pozitia de lider detasat, cu 50% cota de piata in segment, a afirmat Grigore Horoi.
In categoria semipreparate si produse de tip ready-meal - obtinute la fabrica Europrod - in primul semestru s-a inregistrat o crestere a vanzarilor totale cu 7%, pe fondul mentinerii volumelor comercializate.
In categoria oua de consum, in trimestrul al doilea Avicola Lumina Constanta reusit sa compenseze diminuarea de 10 procente din primul trimestru al acestui an. Astfel, compania a comercializat circa 25,8 milioane de oua, cu 27 % mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut De asemenea, cifra de afaceri in primul semestru al acestui an este cu 13% mai mare decat cea corespunzatoare perioadei similare a anului trecut.