GfK: Valoarea pietei FMCG a crescut cu 4,5% in primul semestru | Progresiv

Valoarea pietei FMCG a crescut cu 4,5% in primele sase luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce volumul vanzarilor a cescut cu 3,6%, potrivit firmei de cercetare de piata GfK Romania. GfK: Valoarea pietei FMCG a crescut cu 4,5% in primul semestru

Cea mai mare crestere, din primul semestru al acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, a fost inregistrata de alimente (7,5%), urmata de bunurile de larg consum nealimentare (2,9%) si de bauturi (0,8%). Pe de alta parte, ponderea alimentelor si bauturilor a crescut la 43% din bugetul de cheltuieli al romanilor in prima jumatate a acestui an, fata de 42% in perioada 2011-2012 si 41% in 2008 – 2010.

In primul semestru al acestui an, retailul modern l-a depasit pe cel traditional in privinta totalului banilor cheltuiti de romani din bugetul alocat cumparaturilor, ajungand la o pondere de 53% din total retail, fata de 49% in primul semestru din 2012.

Anul acesta GfK a introdus un nou format in monitorizare – magazinul de proximitate modern, insa cel mai important canal de vanzare ramane hypermarketul, cu 28% din piata de retail.

evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...
Marius Alexe owner Ohvaz
2025, un an de „tranziție și resetare” pentru Ohvăz
După o perioadă dificilă și oprirea temporară a producției, brandul Ohvăz intră într-un an de reconstrucție totală, mizând pe...
taxe fiscalitate controale 1
Implicațiile noilor cote de TVA și ale noului impozit pe dividende asupra companiilor
De la data publicării în Monitorul Oficial, contribuabilii vor avea la dispoziție circa două săptămâni pentru a implementa noutățile fiscale...
smart cart carrefour lansare in premiera in romania
Carrefour lansează primul cărucior inteligent din România
Carrefour România introduce, în premieră națională, Smart Cart, primul sistem de cărucioare inteligente din România. Disponibil exclusiv în...
work from home oferte joburi remote
Retailul, unul dintre sectoarele care oferă cele mai multe joburi remote
Din cele 1,1 milioane de aplicări înregistrate de la începutul verii pe eJobs.ro, 160.000 au fost pentru job-urile part time, iar, dintre acestea,...
VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...