GfK: loialitatea fata de branduri, in scadere | Progresiv

In industria FMCG, loialitatea fata de branduri este tot mai greu de construit. Un studiu realizat de GfK arata scaderi ale ratei de loialitate medii pe mai multe categorii mari, in ultimii doi ani. Studiul compara indicatorii inregistrati in primul semestru din 2012 cu cei din perioada similara a anului 2010. GfK: loialitatea fata de branduri, in scadere

In categoria samponului, rata de loialitate medie fata de branduri este de 48%, fata de 53% in Sem. I din 2010, arata studiul GfK. Aceasta cifra indica faptul ca, in medie, un consumator de o marca de sampon isi acopera 48% din nevoia sa de categorie cu acel brand. Media este calculata pe baza analizei mai multor branduri din categorie.
La randul sau, categoria deodorantelor inregistreaza o rata de loialitate medie fata de branduri de 42%, fata de 44% in semestrul intai din 2010.

Dintre categoria de produse alimentare si bauturi, studiul mentioneaza branza topita, cu o rata medie de loialitate fata de branduri de 34% (fata de 44% in Sem. din 2010), iaurtul simplu (30% vs. 38% in 2010), napolitanele (25% vs. 36% in 2010), tabletele de ciocolata (18% vs. 23% in 2010) si berea (17% vs. 22% in 2010).

“Interactiunile pe care oamenii le au cu diverse produse si servicii sunt din ce in ce mai complexe. De cele mai multe ori, alegerea unei marci nu mai este o actiune simpla, cu atat mai mult cu cat exista nenumarate modalitati prin care intram in contact cu o marca. In acest context dinamic, este util sa intelegem care este rolul pe care o marca il ocupa in viata consumatorilor pentru ca astfel putem lua cele mai bune decizii cu privire la actiunile pe care aceasta trebuie sa le deruleze pentru a avea succes”, atrag atentia reprezentantii GfK Romania.

GfK a lansat recent doua studii noi in portofoliul sau local de servicii: GfK ConX si GfK Consumer Brand Relationship (CBR).

GfK ConX identifica interactiunile care lasa o impresie pozitiva asupra consumatorilor si modul in care ei traiesc aceste interactiuni, din punct de vedere emotional, intelectual, senzorial, comportamental si social. Astfel, oamenii de marketing si comunicare pot afla unde si cum sa faciliteze interactiunile dintre marci si consumatori (comunicare, activitati in magazine, site-ul produsului, social media, word of mouth, produsul propriu-zis etc).

La randul sau, studiul GfK Consumer Brand Relationship (CBR) permite intelegerea relatiei care se construieste intre consumator si o marca, a parghiilor pentru a trece dintr-o relatie in alta sau pentru a o pastra pe cea actuala, astfel incat marca sa fie relevanta pentru consumatori.

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...