FrieslandCampina profits bolstered by butter and cheese price recovery | Progresiv

FrieslandCampina has posted profit uptick and milk price recovery for dairy farmers as the Dutch dairy cooperatives sees its revenue increase by almost 11 percent for the first-half of 2017, as butter and cheese price recovery contributes to solid results. It’s been a very busy period for FrieslandCampina with plans for a big company restructure and selling off its juice division, among other strategic developments, and now financial results show revenue increased by 10.7 percent to 6.1 billion euros over the first half-year 2017, while profit went up 1.3 percent to 162 million euros. FrieslandCampina profits bolstered by butter and cheese price recovery

Revenue increased due to an increase in sales prices and the acquisition of Engro Foods in Pakistan. Last December, Royal FrieslandCampina N.V. acquired a majority stake of 51 percent in Pakistan’s second largest dairy producer, in partnership with the World Bank Group's International Finance Corporation and the Dutch development bank FMO. 

The increase in revenue to 6.1 billion euros is due to the increase in higher sales prices of 10.3 percent and the acquisition of Engro Foods in Pakistan at the end of 2016 of 2.4 percent. On balance, currency translation effects had a negative effect of 53 million euros on revenue. The volume of products with higher added value declined by 1.6 percent (exclusive of the acquisition of Engro Foods) and the volume of basic products rose by 1.2 percent. 

On balance, this had a negative mix effect of -1.0 percent on revenue. Butter products displayed the highest price increases due to the increased global demand for butter and cream products with a declining supply, says the company. 

The operating profit increased by 7.8 percent to 275 million euros over the first half of 2017. Currency translation effects had a negative effect of 13 million euros on the operating profit.

The gross margin increased by 8.2 percent to 1 billion euros due to the fact that the higher sales prices compensated for the increased costs. The cost of goods sold increased by 11.2 percent to 5.1 billion euros. This is mainly due to the higher guaranteed price for raw milk and the increased prices for other raw materials. (www.foodingredientsfirst.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...