Exercitiu de sinceritate | Progresiv

A trecut inca un an dificil si nimeni nu poate spune cati altii vor urma. Am intrat deja in starea de normalitate? Tot mai rar aud acest cuvant, "criza", la evenimentele din industrie la care am ocazia sa particip si in discutiile cu managerii companiilor din piata. Ma intreb insa cat de multe companii au lasat in urma criza in mod real. Ritmul lent in care se misca piata, faptul ca din cauza consumului inca redus majoritatea companiilor prefera sa stea in expectativa si sa reactioneze in loc sa actioneze pro-activ, ma fac sa cred ca obisnuinta de a scoate in fata pretextul crizei nu a disparut. Manageri care evita sa-si asume investitii noi pentru ca mizeaza pe o strategie foarte precauta, altii care isi ascund esecurile deciziilor luate invocand scuza „Nu merge pentru ca este criza”, manageri care isi bazeaza deciziile de alocare a bugetului doar pe pret (lucru care cred ca este cel mai grav dintre toate pentru ca, in timp, poate eroda puternic calitatea serviciilor pe pietele acoperite de furnizorii lor)  – cate dintre acestea sunt realitati din propria companie sau din cele cu care lucrati?
Recent, vorbeam cu un prieten antreprenor pe subiectul lipsei de feedback ce caracterizeaza stilul de lucru al managerilor romani, mult diferit de ceea ce se intampla pe pietele mature din Europa. Se invoca permanent lipsa de timp pentru a nu trimite nici macar un simplu „Nu, multumesc!” la propunerile de parteneriate primite. Lipsa de deschidere a celor care conduc afaceri si au bugete de investitii pe mana face ca lucrurile sa stagneze in acel punct aflat la fundul sacului, din care ne plangem ca nu ne putem ridica. Oare vom iesi din criza daca ne transformam companiile in organizatii inflexibile, birocratice si greu de abordat? Exercitiu de sinceritate

La final de an tragem linie si ne uitam spre viitor. Pentru ca este momentul bilantului, as indrazni sa va adresez invitatia la auto-analiza cu maximum de sinceritate posibil. Poate ca in acest fel in 2014 vom vedea schimbarea pe care ne-o dorim venind dinspre noi si vom lasa criza in anul care tocmai se incheie.

La multi ani si la mai bine in 2014!

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...