European consumer groups want food profiles on packaging | Progresiv

The European consumer organization BEUC and eleven of its members want the European Union to address food profiles on packaging, to help tackle misleading health claims. European consumer groups want food profiles on packaging

Plenty of food packaging contain health claims, like when it indicates the product has a large amount of a particular healthy substance. Often, these are just unhealthy additions containing a lot of sugar and fat.

That is why the BEUC wants the introduction of food profiles, which were announced back in 2006, but never actually implemented. These profiles should inform the consumer about the food they are eating, regarding the benefits and the downsides.

Fevia, the Belgian food industry’s federation, does not oppose food proviles, but wants a clear scientific basis for them. “We will need to have an open discussion, scientifically based, and not based on the prejudices regarding certain product categories. If that were to happen, these manufacturers will no longer be incentivized to innovate, because consumers will not buy it anyway”, Fevia spokesperson Nicholas Courant told HLN.

The EU is not that enthused: it is currently working on a revision of the EU guideline from 2006. “Only then can we decide whether the goal can be reached without food profiles or whether there are alternatives.” (www.retaildetail.eu)

, pe fondul menținerii cererii pentru băuturi carbogazoase și gustări. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
Pepsico raportează venituri peste așteptări, pe fondul menținerii cererii pentru băuturi carbogazoase și gustări
PepsiCo a raportat rezultate trimestriale peste aşteptări, susţinute de cererea constantă pentru băuturi răcoritoare şi gustări, atât pe...
Frigider Bun Gust, initiativa Carrefour Romania
Carrefour lansează Frigider cu Bun Gust, o inițiativă care susține un stil de viață sănătos
Carrefour lansează Frigider cu Bun Gust, o inițiativă care îi ajută pe români să adopte obiceiuri alimentare mai sănătoase. Inspirată de...
Poem Chocolat extindere pe piata din bucuresti
Poem Chocolat s-a extins pe piața din Capitală în urma unei investiții de 500.000 lei
Poem Chocolat, un brand românesc de ciocolată artizanală, a deschis prima locație din Capitală, în urma unei investiții de jumătate de milion...
Robotizarea și automatizarea devin priorități strategice pentru companiile din România în contextul concurenței globale. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
Robotizarea și automatizarea devin priorități strategice pentru companiile din România în contextul concurenței globale
Robotica și automatizarea reprezintă o evoluție majoră, având un impact semnificativ asupra industriilor unde sunt implementate, mai ales prin...
Volumul tranzacţiilor din prima jumătate a anului, cu 30% peste media ultimilor 12 ani. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
Volumul tranzacţiilor din prima jumătate a anului, cu 30% peste media ultimilor 12 ani
Piaţa tranzacţiilor cu proprietăţi generatoare de venituri din România – birouri, spaţii de retail industriale şi hoteluri - a înregistrat...
Raluca Micu, noul Deputy General Manager al TOKEN Financial Technologies România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Raluca Micu, noul Deputy General Manager al TOKEN Financial Technologies România
TOKEN Payment Services (TOKEN), companie fintech autorizată de Banca Națională a României ca instituție de plată și parte a Token Financial...