European consumer groups want food profiles on packaging | Progresiv

The European consumer organization BEUC and eleven of its members want the European Union to address food profiles on packaging, to help tackle misleading health claims. European consumer groups want food profiles on packaging

Plenty of food packaging contain health claims, like when it indicates the product has a large amount of a particular healthy substance. Often, these are just unhealthy additions containing a lot of sugar and fat.

That is why the BEUC wants the introduction of food profiles, which were announced back in 2006, but never actually implemented. These profiles should inform the consumer about the food they are eating, regarding the benefits and the downsides.

Fevia, the Belgian food industry’s federation, does not oppose food proviles, but wants a clear scientific basis for them. “We will need to have an open discussion, scientifically based, and not based on the prejudices regarding certain product categories. If that were to happen, these manufacturers will no longer be incentivized to innovate, because consumers will not buy it anyway”, Fevia spokesperson Nicholas Courant told HLN.

The EU is not that enthused: it is currently working on a revision of the EU guideline from 2006. “Only then can we decide whether the goal can be reached without food profiles or whether there are alternatives.” (www.retaildetail.eu)

Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...
risipa alimentara legislatie actualizata de Guvern
Munch a salvat de la risipă trei milioane de pachete cu mâncare, la nivel de grup
Munch, aplicație care ajută la reducerea risipei alimentare, a atins un nou reper important: salvarea a trei milioane de pachete de mâncare de la...