Doar 2 din 10 romani vad un an mai bun in 2013 | Progresiv
Doar 21% dintre romani se asteapta sa le mearga mai bine in acest an, comparativ cu 2012, arata ultimul Barometru de Incredere masurat de GfK pentru Comisia Europeana. Desi mic, procentul optimistilor pentru acest an este in crestere fata de ultimele valuri de masurare a increderii populatiei (dec. 2010 si dec. 2011), diferenta fiind de 6 pp.
Si perspectivele privind somajul s-au imbunatatit in perioada mentionata. Astfel, media pesimistilor in 2012 se situeaza la doar 63,5%, comparativ cu 71% in 2011 si 84,5% in 2010. In decembrie 2012, 9% dintre cei chestionati spuneau chiar ca sunt optimisti in privinta evolutiei ratei somajului.
Anul 2012 a adus cele mai mari cote de incredere in randul populatiei de la declansarea crizei economice pana in prezent, nivelul ridicat fiind explicabil prin sensibilitatea romanilor la promisiunile candidatilor din campania electorala incheiata in decembrie. “2012 a fost an de campanie electorala - in iunie alegeri locale, iar in decembrie parlamentare. Ca de obicei in aceste perioade, romanii sunt sensibili la promisiunile candidatilor si de aceea remarcam in mod constant cresterea nivelului de incredere a populatiei. In plus, luna decembrie vine cu o imbunatatire a perceptiei romanilor, „magia” sarbatorilor de Craciun influentandu-le in bine starea de spirit”, afirma Andi Dumitrescu, directorul general GfK Romania.
In decembrie 2012, cand a fost efectuata cercetarea, peste jumatate dintre romani spuneau ca situatia financiara a familiei lor este mai dificila decat in urma cu 12 luni, in vreme ce unul din zece credeau ca aceasta este mai buna.
8 din 10 romani au resimtit inflatia in 2012
8 din 10 romani declara ca au resimtit cresterile de pret in 2012, dar un procent mai mic (69%) se asteapta sa vada in acest an noi scumpiri, mai arata Barometru de Incredere masurat de GfK pentru Comisia Europeana.
Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania esteinstitutul numarul unu de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de aproape 11 milioane de euro in 2011. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare: Consumer Choices si Consumer Experiences.