Diageo agrees 1 billion dollars deal for George Clooney’s Casamigos tequila | Progresiv

Diageo has agreed to acquire Casamigos – the premium tequila brand founded by Hollywood actor George Clooney – for up to 1 billion dollars. The deal includes an initial consideration of  700 million dollars, with a further 300 million dollars in performance-related earn-outs over ten years. Diageo agrees 1 billion dollars deal for George Clooney’s Casamigos tequila

Diageo said the price reflects the brand’s ‘exceptional growth trajectory and upside potential’. Over the last two years, Casamigos has grown at a compound rate of 54% and is expected to grow production from 120,000 cases in 2016 to 170,000 cases this year.

Diageo North America president Deirdre Mahlan said: “I am excited by the opportunity to bring Casamigos into the Diageo portfolio, which allows us to further penetrate this exciting and high-growth category. We believe Casamigos will play a complementary role alongside Tequila Don Julio.”

Casamigos founders Rande Gerber, George Clooney and Mike Meldman will continue to play a role in the business. Diageo said it ‘looks forward to partnering with them to realise the full potential of the brand. Clooney said that he would celebrate the deal ‘with a shot… maybe two’.

Diageo chief executive Ivan Menezes added: “We are delighted to announce this transaction today to extend our participation in the tequila category. It supports our strategy to focus on the high-growth super-premium and above segments of the category. With the global strength of Diageo we expect to expand the reach of Casamigos to markets beyond the US to capitalise on the significant international potential of the brand. We look forward to building on the remarkable success of Casamigos to date.” (www.foodbev.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...