Dia announces strong FY results | Progresiv

Spain-based DIA has announced FY2016 results saying that excluding the effects of currency moves, gross sales under banner rose 10.2% to 11.63 billion euros. Including the effects of currency, gross sales were flat at 10.55 billion euros. The retailer said it had enjoyed positive like-for-like sales in all its operating markets. This was particularly encouraging given the challenges it has faced in Portugal and given that Spain, Argentina and Brazil had seen food volumes decline during the year. Dia announces strong FY results

By reporting market, for the full year, DIA said:

Iberia: Gross sales under banner reached 6.81 billion euros, with gross sales under banners rising by 1.1% and like-for-like sales up by 1.0%;

Emerging markets: Gross sales under banner fell to 3.74 billion euros, while in local currency terms they rose 26.3%. Comparable sales growth was 19.1% in 2016 (excluding a +0.3% calendar effect). By country, DIA noted that like-for-like sales growth had slowed in Argentina and Brazil in Q4 in line with inflation. In China it said comparable sales growth reached 3.4% in the year. (www.igd.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...