Danone wants to invest in 20-25 companies by 2020 | Progresiv

Danone’s investment arm Danone Manifesto Ventures is reportedly looking to invest in 20-25 companies by 2020, particularly targeting innovative start-ups, according to Reuters. Danone wants to invest in 20-25 companies by 2020

Speaking to Reuters, the managing director of Danone Manifesto Ventures Laurent Marcel said that the company would focus on a wide range of sectors in the food and beverage industry, from infant nutrition brands to alternative protein sources.

Since it was established in 2016, the investment arm has funded companies such as coconut water brand Harmless Harvest, ‘deep ocean water’ brand Kona Deep and organic baby food brand Yooji, among others.

The arm was inaugurated to find and invest in innovative companies that are responding to industry trends such as the health and wellness trend by producing unique and innovative products, and Marcel hinted that alternative proteins could be a key segment for the company.

Marcel said: “Our ambition is to make between six and seven investments per year. We could have a portfolio of 20-25 companies by 2020.

“Finding new protein sources will be a big challenge for the planet in coming years.

“Many companies are searching for non-animal proteins. This is typically a sector we could invest in.

“One of our long-term ambitions is to be able to say ‘such and such a company came to Danone and it was a game changer.'” (www.foodbev.com)

angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...