Cum a remodelat Selgros magazinul din Baneasa | Progresiv

Inca de la intrare, magazinul Selgros din Baneasa da impresia unei unitati extinse in urma remodelarii, proiect in care compania a investit circa un milion de euro. Spatiul este insa acelasi, dar regandirea traseului pentru fiecare categorie de clienti si rafturile joase instalate in zona nealimentara aduc o imbunatatire substantiala la nivel vizual. Cum a remodelat Selgros magazinul din Baneasa

Desi ar fi tentati sa apeleze la diverse „artificii” pentru a tine clientul cat mai mult timp in magazin, comerciantii sunt acum intr-un proces continuu de cautare a unor noi modalitati de eficientizare a traseului cumparatorului. La final, clientul contabilizeaza o economie de timp si, cel mai probabil, a reusit sa treaca prin fata mai multor produse relevante pentru el si este mai dornic sa revina in magazin.
De la aceeasi idee au plecat si reprezentantii Selgros Cash & Carry Romania dupa ce au centralizat sugestiile primite de-a lungul timpului de la clienti. Cu atat mai mult cu cat cele mai mari doua categorii de clienti ai unui magazin cash&carry sunt retailerii traditionali si operatorii din HoReCa – doua sectoare care se misca intr-un ritm alert, in care timpul este o resursa extrem de pretioasa. Selgros Baneasa este a 12-a unitate intrata in programul de remodelare a retelei, demarat de companie in 2009. Proiectul din nordul Capitalei a fost finalizat in acelasi timp cu Selgros Ploiesti, spre sfarsitul lunii septembrie.

1. Laptele Helga, produs exclusiv pentru Selgros de catre Sole Mizo Timisoara, este cel mai ieftin produs la raftul de lapte UHT.
2. Magazinul din Baneasa se numara printre cele cinci unitati din retea in care s-a investit intr-o pescarie.
3. Lansarea produsului exclusiv Franzela Casei a permis retelei sa aduca la raft o paine cu un pret sub 1 leu.
4. In urma remodelarii a crescut si numarul de vitrine cu produse congelate (carne, legume, peste si fructe de mare).
5. La raionul de brutarie proprie, reprezentantii Selgros intentioneaza sa aduca o sorti­men­tatie extinsa de paine cu seminte.

 

Optimizari in categorii
In cazul fiecarei unitati remodelate, punctul de plecare este analiza vanzarilor pe categorie de produs si centralizarea sugestiilor primite de la clienti in fiecare magazin. Astfel, desi suprafata de vanzare a ramas aceeasi (10.000 mp), ca si numarul de articole listate (peste 40.000, din care 22.000 din segmentul alimentar), proiectul de remodelare a presupus si o optimizare a sortimentatiei. In zona alimentara, de exemplu, a fost alocat un spatiu mai mare berii, in urma cresterii numarului de SKU-uri listate la raft, in special pe segmentul PET-urilor. Si sortimentatia de vinuri s-a marit, generand o extindere a spatiului alocat acestei categorii la raft. „Am adus in magazin mai multe vinuri de masa care genereaza volume. Vrem sa crestem, de asemenea, si oferta de vinuri din import, datorita cererii venite de la clienti”, spune Dorin Iordachescu, Director Achizitii & Vanzari Food la Selgros Cash & Carry Romania.

O alta categorie „expansiva” este iaurtul. „Furnizorii de iaurt reinventeaza aceasta categorie. Am observat si un trend de mutare a consumului din iaurtul simplu in iaurtul cu fructe”, mai afirma reprezentantul Selgros. Tot pe baza sugestiilor clientilor, laptele UHT a fost mutat intr-o zona cu un trafic mai mare din interiorul magazinului, in apropierea zonei in care au sunt amplasate vitrinele cu produse congelate – acestea din urma fiind intr-un numar mai mare dupa remodelare.
„Pe perioada verii au crescut mult vanzarile de carne din productie proprie, precum si cele de fructe si legume. Din acest an avem o platforma in comuna Stefanesti (jud. Ilfov - n.r.) care acopera toata tara, dar lucram si cu furnizori regionali in continuare”, precizeaza managerul Selgros.

De altfel, in zona carnii proaspete, produsele din carmangeria proprie a magazinului ocupa un raft de latimea unui perete intreg. Si cele aproximativ 1.000 de produse fabricate exclusiv pentru Selgros, pe eticheta carora sta sigla retelei, sunt acum evidentiate mai bine la raft. Pentru ca, de cele mai multe ori, aceste produse sunt pozitionate pe primul nivel de pret, semnalistica pune accentul pe pretul mic. „Noi nu numim marci proprii aceste produse pentru ca marcile apartin furnizorilor. Contributia noastra este la nivel de calitate, ambalaj si gramaj.

Schimbari in layout

„Am renuntat la culoarele lungi pentru a scurta drumul clientului la categoriile care il intereseaza”, explica Dorin Iordachescu, dand exemplul raionului de legume-fructe. Tot aici au fost montate oglinzi deasupra rafturilor amplasate la perete, acestea avand un dublu rol: de a permite clientului vizualizarea mai buna a produselor din laditele de la ultimul nivel si de a da impresia de spatiu mai mare.
Noul layout al magazinului Selgros Cash & Carry Baneasa face o delimitare mai clara intre zona de bunuri de larg consum si zona de produse nealimentare de folosinta indelungata, precum cele de bricolaj, electronicele si electrocasnice sau hainele. Acest lucru se datoreaza in primul rand noilor rafturi joase amplasate la raionul non-food.

Asa cum era de asteptat, trecerea din zona alimentara la cea nealimentara se face in dreptul categoriei de cosmetice. Aproape de „granita” se afla si raionul de produse de menaj, care a fost extins in urma remodelarii.
Elementele de semnalizare a promotiilor au capatat o vizibilitate mai buna datorita dimensiunii mai mari. Pentru unii clienti, acestea sunt, probabil, primele lucruri pe care le remarca in magazin, la intrarea in suprafata de vanzare. Selgros a anuntat continuarea investitiilor in remodelarea magazinelor sale mai vechi.

Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...