Cum ramane cu placerea de a face cumparaturi? | Progresiv
Recent, intr-o discutie despre lansarea hypermarketului online Carrefour si utilitatea unui astfel de magazin, o ruda de-a mea imi spunea: „Mi se pare buna ideea de hypermarket online, dar eu raman fidela celui real pentru ca imi place sa petrec timpul in magazin si deja mi-am format traseul in hypermarket, asa ca intotdeauna imi fac cumparaturile rapid”. Pentru multi consumatori, placerea de a petrece timpul la cumparaturi, de a atinge produsele, de a testa noutatile lansate pe piata, nu vor putea fi inlocuite de un simplu click pe internet. Cu toate acestea, imi vin in minte cateva experiente neplacute pe care le-am avut in cateva dintre magazinele vizitate in ultima luna si nu pot sa nu recunosc faptul ca, in unele momente, cumparaturile online devin o optiune foarte atractiva pentru a evita neplacerile aglomeratiei de la casele de marcat, aspectul unui spatiu de vanzare murdar sau dezamagirea de a nu gasi la raft produsele cautate. Ultima dintre aceste experiente este o vizita intr-un supermarket din Bucuresti operat de o retea internationala, la o ora tarzie. Am mers acolo pentru cateva cumparaturi rapide, bucuroasa ca magazinul are program prelungit, insa am constatat cu surprindere ca raioanele cu alimente proaspete si refrigerate aveau rupturi de stoc foarte mari, iar spatiul de vanzare avea un aspect deloc prietenos din cauza murdariei de pe podea si a mirosului de alimente perisate din zona vitrinei de carne. Ma intreb atunci: Ce rost are sa tii un supermarket cu orar prelungit daca, de fapt, la ore tarzii clientul mai gaseste in el doar produsele din sortimentatia oricarui butic non-stop ? Din pacate, in lupta pentru cele mai mici preturi, retailerii se concentreaza atat de mult pe discounturi si promotii incat uita de nevoia consumatorilor de a a avea o experienta placuta in magazin, la orice ora. Stau marturie si casele deschise din hypermarketuri intotdeauna prea putine pentru numarul de clienti existenti si vanzatoarele care ridica din umeri, semn ca nu sta in puterea lor sa schimbe lucrurile. Este anormal ca intr-un hypermarket, chiar la prima ora de la deschidere, dimineata, sa fie coada la casa pentru ca managerul hotaraste sa fie doar 3 case deschise pentru a-si reduce costurile de operare.
Ma intreb de cate ori proprietarii sau directorii unor astfel de magazine au lasat pentru cateva momente treburile administrative si s-au pus in pielea cumparatorului pentru a-si vedea business-ul din exterior in cele mai mici detalii? Succesul in comert sta in detalii si, din pacate, daca prea multe dintre acestea functioneaza in defavoarea clientului, atunci vanzarile se duc in jos, relatia cu furnizorii are de suferit, iar intr-un final magazinul intra intr-un cerc vicios din care cu greu poate iesi la liman.