Cum ramane cu placerea de a face cumparaturi? | Progresiv

Recent, intr-o discutie despre lansarea hypermarketului online Carrefour si utilitatea unui astfel de magazin, o ruda de-a mea imi spunea: „Mi se pare buna ideea de hypermarket online, dar eu raman fidela celui real pentru ca imi place sa petrec timpul in magazin si deja mi-am format traseul in hypermarket, asa ca intotdeauna imi fac cumparaturile rapid”. Pentru multi consumatori, placerea de a petrece timpul la cumparaturi, de a atinge produsele, de a testa noutatile lansate pe piata, nu vor putea fi inlocuite de un simplu click pe internet. Cu toate acestea, imi vin in minte cateva experiente neplacute pe care le-am avut in cateva dintre magazinele vizitate in ultima luna si nu pot sa nu recunosc faptul ca, in unele momente, cumparaturile online devin o optiune foarte atractiva pentru a evita neplacerile aglomeratiei de la casele de marcat, aspectul unui spatiu de vanzare murdar sau dezamagirea de a nu gasi la raft produsele cautate. Ultima dintre aceste experiente este o vizita intr-un supermarket din Bucuresti operat de o retea internationala, la o ora tarzie. Am mers acolo pentru cateva cumparaturi rapide, bucuroasa ca magazinul are program prelungit, insa am constatat cu surprindere ca raioanele cu alimente proaspete si refrigerate aveau rupturi de stoc foarte mari, iar spatiul de vanzare avea un aspect deloc prietenos din cauza murdariei de pe podea si a mirosului de alimente perisate din zona vitrinei de carne. Ma intreb atunci: Ce rost are sa tii un supermarket cu orar prelungit daca, de fapt, la ore tarzii clientul mai gaseste in el doar produsele din sortimentatia oricarui butic non-stop ? Din pacate, in lupta pentru cele mai mici preturi, retailerii se concentreaza atat de mult pe discounturi si promotii incat uita de nevoia consumatorilor de a a avea o experienta placuta in magazin, la orice ora. Stau marturie si casele deschise din hypermarketuri intotdeauna prea putine pentru numarul de clienti existenti si vanzatoarele care ridica din umeri, semn ca nu sta in puterea lor sa schimbe lucrurile. Este anormal ca intr-un hypermarket, chiar la prima ora de la deschidere, dimineata, sa fie coada la casa pentru ca managerul hotaraste sa fie doar 3 case deschise pentru a-si reduce costurile de operare. Cum ramane cu placerea de a face cumparaturi?


Ma intreb de cate ori proprietarii sau directorii unor astfel de magazine au lasat pentru cateva momente treburile administrative si s-au pus in pielea cumparatorului pentru a-si vedea business-ul din exterior in cele mai mici detalii? Succesul in comert sta in detalii si, din pacate, daca prea multe dintre acestea functioneaza in defavoarea clientului, atunci vanzarile se duc in jos, relatia cu furnizorii are de suferit, iar intr-un final magazinul intra intr-un cerc vicios din care cu greu poate iesi la liman.

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...