Crestere de 5% in primul trimestru pentru Agricola Bacau | Progresiv

In primul trimestru al anului 2010, Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat o cifra de afaceri estimata la aproximativ 83,023 mil lei, cu 5,1% mai mult fata de cifra de afaceri inregistrata in primul trimestru al anului 2009 (79,007 mil. lei), informeaza un comunicat al companiei. Crestere de 5% in primul trimestru pentru Agricola Bacau


"Desi volumul de carne de pui comercializata in primul trimestru al acestui an a fost cu + 0,2% mai mare decat cel inregistrat in perioada similara a anului trecut, veniturile obtinute din comercializarea carnii de pui se situeaza la - 6,9 procente fata de trim I al anului 2009 - un rezultat bun in comparatie cu evolutia pietei carnii de pui de la inceputul acestui an", a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.

Astfel, potrivit MEMRB, in primele luni din 2010 piata de profil a scazut in volum (consum) cu aproape 18%, iar in valoare cu peste 20 de procente. De asemenea, pretul mediu de vanzare al pietei a scazut cu 13% (tinand cont si de rata inflatiei), in timp ce pretul mediu de vanzare la produsele Agricola Bacau a scazut cu doar 7%.

"Rezultatele inregistrate in primele trei luni ale anului 2010 sunt strans legate de evenimentele economice din ultima vreme, care produc efecte mult mai severe in aceasta perioada fata de acelasi interval din 2009, respectiv: somaj in crestere, reducerea veniturilor realizate din salarii, pensii, s.a., starea de nesiguranta privind " ziua de maine". In plus, se stie ca in mod traditional consumul de carne de pui este redus in anotimpul rece, si mai ales in perioada postului Pastelui. Semnalele din ultima vreme arata insa o revenire a vanzarilor pe segmentul carnii de pasare, desi eliminarea subventiilor din agricultura anuleaza in continuare marjele producatorilor", a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

La salamurile crude-uscate si preparatele fierte afumate, obtinute la Salbac Dry Salami, vanzarile au inregistrat, in trimestrul I 2010 fata perioada similara a anului trecut, cresteri semnificative: + 52% in volum si, respectiv, +49,6% in valoare, in conditiile unei scaderi a pretului mediu practicat de Agricola pe kilogram, dar mai ales in conditiile unei scaderi in volum a pietei cu 1,5% si o scadere in valoare de aproape 1,9%.

Salamul de Sibiu Agricola Bacau a ajuns, in a doua jumatate a anului 2009, lider in total segment Salam Sibiu comercializat pe piata din Romania, cu o cota de 31%. Si in luna ianuarie 2010 Salamul de Sibiu Agricola Bacau a fost lider in vanzari in total segment.

La categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne a fost inregistrata in primul trimestru 2010 o crestere in volum a vanzarilor cu 23% si o crestere valorica de 17,1%, pe fondul unei diminuari cu 6% a pretului mediu de vanzare, si a mentinerii trendului unei scaderi pronuntate a pietii acestor produse. De asemenea, vanzarile de produse pre-gatite vegetale Sav'Or, in perioada Postului de Paste in 2010, au inregistrat vanzari cu 39% mai mari fata de perioada postului de anul trecut.

Trendul vanzarilor de produse semipreparate si produse pre-gatite este ascendent in canalul retailului modern. In luna martie , Agricola a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 41% pe acest canal fata de luna precedenta (+ 27% fata de martie 2009), dupa cum se precizeaza in comunicatul companiei. Cele mai vandute sortimente in aceasta perioada au fost Cordon Bleu semipreparat Agricola Bacau si Nuggets de pui Sav'Or.

La nivelul Grupului,  Agricola Bacau si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri pentru anul 2010 cu aproximativ 17%, cu o marja neta de 3,5 - 4%.

centru comercial spatiu de retail livrare de proiecte de retail. Vezi mai multe pe revistaprogresiv
Livrările de proiecte de retail din prima jumătate a anului, triple față de 2023
Primul semestru din 2024 a fost foarte dinamic în ceea ce privește livrările de noi proiecte de retail, adăugând aproximativ 106.000 de metri...
Alexandru Turcanu Country Manager Munch
Munch, creștere de circa 80% a numărului de clienți în lunile de vară
Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, a raportat o creștere cu aproape 80% a numărului de clienți în cele trei lunile de...
cumparaturi de produse de tip nutriție specială pe Sezamo
Sezamo: 1 din 5 coșuri conține cel puțin un produs de tip nutriție specială
Supermarketul online Sezamo anunță creșterea interesului clienților pentru produse de tip nutriție specială, cu 1 din 5 coșuri conținând cel...
Ds Smith ambalaje 2749 RHM_DSS
DS Smith lansează un serviciu prin care companiile pot evalua reciclabilitatea ambalajelor
DS Smith, furnizor de top în domeniul ambalajelor sustenabile, anunță lansarea Serviciului de Evaluare a Reciclabilității (RES), prin care...