Coca-Cola study: 74 million euros, direct contributions to Romania’s economy in 2018 | Progresiv

The Coca-Cola system in Romania, consisting of Coca-Cola Romania and Coca-Cola HBC bottler, directly contributed 74 million euros last year to the country's economy - according to the socio-economic impact study launched by the two companies. Of this amount, 34 million euros represent excises and taxes paid to the state. Coca-Cola study: 74 million euros, direct contributions to Romania’s economy in 2018

The total contributions (direct and indirect) of the Coca-Cola system, which represents the added value created in the Romanian economy, amounts to 594 million euros - of which 253 million euros were excises and taxes paid in 2018. The two companies together sustain 27,300 jobs across the entire value chain.

"Most of the indicators in the two reports are growing significantly compared to the previous reports and are yet another proof of Coca-Cola's firm commitment to the local market, where it has been present for over 27 years", said representatives of the Coca system. They also said that they invest over one million euros a year in community projects (CSR).

Last year, Coca-Cola HBC sold over one billion liters of soft drinks (including mineral water) on the local market, the producer reporting a volume increase of about 9% compared to 2017, more pronounced on the carbonated drinks segment (+10.4 %). At the portfolio level, one third of the products are low-calorie or non-calorie drinks, the bottler specifying that in 2018 it reduced by 4.4% the average caloric content of the drinks, compared to the previous year.

The report also shows that over 90% of the ingredients used in the production process are locally sourced and 86% of the suppliers of the two companies are local, 82% of the supply budget going to them.

Rețeaua Magazine Diana continuă expansiunea în Râmnicu Vâlcea. Vezi mai multe detalii pe revistaprogresiv.ro
Rețeaua Magazine Diana continuă expansiunea în Râmnicu Vâlcea
Rețeaua Magazine Diana a inaugurat o nouă locație în cartierul Goranu din Râmnicu Vâlcea, ajungând la un total de 85 de unități. Magazinul...
Femei in business Progressive Women antreprenoriat femei antreprenor provocari probleme. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Apel al mediului de afaceri: România, sens unic spre viitor, via UE, NATO și OCDE
Organizațiile mediului de business din România fac apel la mobilizarea mediului politic pentru menținerea României pe traiectoria pro-europeană...
Penny_magazin cu numarul 400, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
PENNY ajunge la pragul de 400 de magazine în România
PENNY România atinge pragul de 400 de magazine în România. Acest moment marchează o etapă importantă în strategia companiei de extindere și...
Deloitte: Trei sferturi dintre companii au crescut investițiile în sustenabilitate în 2022
KPMG: Sustenabilitatea este noua normalitate
Cu raportarea obligatorie a sustenabilității tot mai aproape de implementare în UE, un nou studiu KPMG arată că organizațiile cele mai mari din...
Gingas gama de produse fara Lactoza de la Laptaria cu Caimac detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Producătorul Lăptăria cu Caimac își adâncește pierderile la finalul primelor nouă luni
Pentru Agroserv Măriuța, producătorul Lăptăria cu Căimac, cel de-al treilea trimestru al acestui an a continuat să reflecte provocările din...
ECOBuun Froop.ro lansare produse noi dulceturi si conserve bio fructe si legume ecologice magazin online produse fara aditivi si zahar. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Froopt.ro lansează ECOBuun, un brand de conserve ecologice
Froopt.ro, platformă online cunoscută pentru distribuția de fructe și legume ecologice, a lansat ECOBuun, un brand dedicat dulcețurilor și...