Coca-Cola offers 1 million dollars prize for sugar alternative | Progresiv

It’s no secret that people want to avoid extra sugars, even when it comes to their favorite fizzy drinks. To keep pace with consumers who are increasingly averse to artificial sweeteners, the Coca-Cola Company is asking the public a million dollar question. Coca-Cola offers 1 million dollars prize for sugar alternative

In early August, the Atlanta-based company announced the “Sweetner Challenge” on crowd sourcing platform HeroX. Through the contest, Coke is searching for “a natural, safe, reduced, low- or no-calorie compound that creates the taste sensation of sugar when used in beverages and foods,” according to the website. Further, the compound cannot contain, or be derived from, Stevia, Monk Fruit or any internationally protected species or substances. 

If such a breakthrough sugar alternative is successfully presented, the 131-year-old beverage giant will award one winner 1 million dollars in October 2018.

“We’re always searching for newer, better ingredients, and we know that amazing ideas can come from anywhere,” said Robert Long, Coca-Cola SVP and Chief Innovation Officer, in a statement. Though Coca-Cola is satisfied with the range of low- and no-calorie sweeteners it currently uses in its beverages, they must continue to pursue new ingredients to meet evolving tastes and lifestyles. As soda sales continue to drop, the race is on to find low calorie substitutes.

“As we expand our portfolio, we are embracing a ‘test-and-learn’ mentality…” CEO James Quincey said in July. “We’re seeing what consumers want and making adjustments immediately. Because at the end of the day, speed and agility are critical in this rapidly changing consumer landscape. (www.foxnews.com)

Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...