Coca-Cola HBC sees net sales up 3% in full-year 2016 | Progresiv

The Coca-Cola Hellenic Bottling Company has seen its net sales rise 3.0% on a currency-neutral basis in full-year 2016, with net sales declining 2.0%, if currency movements are taken into account. Coca-Cola HBC sees net sales up 3% in full-year 2016

The firm said that revenue per case was up 2.9% over all geographic segments, with volume increasing 0.1%.

In terms of specific markets, Coca-Cola HBC said that Nigeria and Romania posted good growth, which was offset by declines in Russia and weaker volume performance in Italy and Austria.

Comparable EBIT margin increased by 90 basis points, to 8.3%, while increased profits helped generate €431.2 million of free cash flow – up 19.4 million euros year on year.

“We have delivered solid currency-neutral revenue growth, and another year of significant growth in margins and profits,” said Dimitris Lois, chief executive officer of Coca‑Cola HBC AG.

“Cost and efficiency actions continue to improve profitability and enable the business to maximise the gains from top-line growth. In 2017, we expect slightly better economic conditions to support volume growth. We take confidence from these improving underlying trends, as well as the success of both our commercial activities and cost initiatives, which will remain key focus areas in our plans.” (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...