Cele mai importante cinci tendințe în FMCG în următorii cinci ani | Progresiv

Un raport recent al firmei de cercetare Canaden analizează viitoarele scenarii privind evoluţia sectorului FMCG, identificând cele mai bune oportunităţi pe piaţa de consum în următorii cinci ani. Ronan Stafford, analist la Canadean, explică de ce economiile emergente vor juca un rol esenţial în anii care urmează. Cele mai importante cinci tendințe în FMCG în următorii cinci ani

 

 

  • Valoarea adăugată va veni de la viitoarele economii emergente

Următorul val de economii emergente va avea un impact profund pe piețele mondiale de consum în următorii cinci ani, potrivit firmei de cercetare Canadean. Efectul schimbărilor în comportamentul consumatorilor și practicile din din sectorul FMCG din țări precum Mexic, Tailanda și Egipt, dar și inovațiile aduse de industia din aceste țări care vor fi transferate înapoi economiilor dezvoltate, este evaluat la o valoare de peste 1,6 miliarde de dolari la nivel mondial în 2018.

"Companiile au înţeles deja valoarea obţinută prin intermediul centrelor de inovare în economiile emergente care contribuie la adaptarea produselor la nevoile consumatorilor. Cu toate acestea, inovațiile din economiile emergente sunt, de asemenea, transmise înapoi în țările dezvoltate", spune Ronan Stafford, analist la Canadean.

 

  • Noi frontiere în materie de ambalajeși arome

Canadean constată că brandurile văd noile piețe din America Latină, Asia și Africa, ca frontiere de inovație în materie de ambalaje și arome inedite. "Vedem din ce în ce mai mult, noi tipuri de ambalaje dezvoltate pentru a menține costurile scăzute folosite pentru targetarea consumatorilor loviţi de austeritate din Europa.

În același timp, consumatorii sunt în ziua de azi foarte interesaţi de tendinţele culinare globale de aromele experimentale. Acest lucru înseamnă că aromele și ingredientele din Extremul Orient şi Africa sunt la mare căutare. Cu cât producătorii mari investesc în atragerea de consumatori în Lagos, Jakarta și Hanoi, cu atât mai bine vor satisface valorile, experiența și nevoile căutate de consumatorii lor din New York, Londra, Madrid și Sydney", susţine Ronan Stafford.

 

  • Femeile de peste 45 de ani, cu venituri mici, sunt cele mai receptive

Potrivit Canadean, femeile de peste 45 de ani din gospodăriile cu venituri mici şi mijlocii din mediul urban sunt consumatorii cei mai receptivi la inovaţiile aduse pe piaţă de companiile care investesc în următorul val de economii emergente.

"Veniturile scăzute ale multor «consumatori receptivi» din următoarele economii emergente se vor traduce în necesitatea producătorilor de a simplifica formulele. Acest lucru înseamnă strategii, cum ar fi utilizarea unui număr mai mic de ingrediente pentru a reduce costurile sau investiţii în ambalaje uşoare, care să fie însă suficient de solide pentru a rezista lanțurilor de aprovizionare mai puţin performante”, spune Stafford.

 

  • Companiile trebuie să vizeze viitoarele economii emergente acum

În plus față de măsurarea valorii din 2018 a pieţei care targetează «consumatorii receptivi» în 2018, raportul Canadean evaluează probabilitatea și impactul asupra practicilor de afaceri ale fiecărui scenariu. Atunci când sunt analizate toate cele trei dimensiuni, un scenariu ridică capul mai sus decât restul: impactul profund al următorului val de economii emergente asupra piețelor de consum.

"Aceste oportunități care apar în viitoarele economii emergente trebuie să fie în centrul strategiei jucătorilor din FMCG de acum, altfel aceste companii vor rămâne în urmă faţă de de competitorii lor nu numai în privinţa dezvoltării pe noi pieţe dar şi la satisfacerea nevoilor actualilor lor consumatori”, mai spune Stafford.

Sursa foto:morganmckinley.com

Kaufland Calarasi inaugurare
Kaufland continuă expansiunea și deschide un nou magazin în Călărași
Kaufland România își extinde prezența la nivel național și deschide al doilea magazin din orașul Călărași. Prin această investiție,...
Daniel Anghel Country Managing Partner PwC România
PwC: Investitorii pun accent pe abilitatea companiilor de a depăși crizele în decizia de investiții
Investitorii par optimiști cu privire la evoluția economiei globale, 51% dintre respondenții la sondajul PwC 2024 Global Investor Survey,...
Academia de Sustenabilitate parteneriat Auchan Romania
Industria de retail învață să fie sustenabilă cu Academia de Sustenabilitate și Auchan România
Academia de Sustenabilitate în parteneriat cu Auchan România lansează un curs gratuit despre sustenabilitatea în retail pentru antreprenorii care...
Lidia Chiraches Nespresso Romania
Cum vrea Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% până în 2030
Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață, o cercetare realizată de...