Categoriile-vedeta de Sarbatori si potentialul lor in aceasta perioada | Progresiv
Doar o parte din categoriile de alimente si bauturi prezente in retail se pot bucura de cresteri de vanzari in ultimele doua luni din an datorita apropierii Sarbatorilor de iarna. Le-am putut identifica cu ajutorul datelor de retail audit furnizate de compania de cercetare de piata RetailZoom.
Acestea centralizeaza vanzarile inregistrate de retelele mari de magazine monitorizate in perioada noiembrie-decembrie 2012 (9 saptamani), comparativ cu perioada septembrie-octombrie 2012 (9 saptamani). Cresterile sunt spectaculoase si ajung pana la rate de aproape 450% pentru categorii care sunt listate tot timpul anului in magazine.
Daca luam in calcul si categoriile de produse listate doar in ultimele luni din an, atunci in top 15 cresteri in intervalul analizat intra si cosurile-cadou de Sarbatori, figurinele de ciocolata sezonale, precum cele sub forma de Mos Craciun sau ren, si diverse pachete-cadou cu produse din categorii diferite (food + non-food).
Sursa: Studiu de retail audit realizat de RetailZoom pe baza datelor de vanzari
din retelele Metro, Carrefour, Carrefour Market, Cora, Billa, Mega Image, Shop&Go, Profi, Penny Market, Inmedio, centralizate de compania
de cercetare.