Carrefour paraseste Asia de Sud-Est. Pleaca si din Indonezia | Progresiv
Dupa ce a iesit de pe piata de retail din Malaezia si Singapore, Carrefour a ajuns la un acord privind vanzarea a 60% din actiunile lantului de supermarketuri pe care il opereaza in Indonezia.
Cumparatorul este partenerul local, CT Corp, care va palti 673 de milioane de dolari pentru controlul total asupra retelei, potrivit agentiei Reuters. CT Corp, un conglomerat cu afaceri in zona bancara si in mass va pastra, conform acordului cu retailerul francez, drepturi exclusive de a utiliza marca Carrefour din Indonezia sub un acord de licenta cu compania franceza.
Al doilea retailer la nivel mondial, Carrefour mizeaza pe reducerea prezentei la nivel global, ca parte a strategiei de reducere a datoriilor si reorientare a operatiunilor de baza.
Tot in cursul acestui an Carrefour a mai iesit si din Grecia, prin incheierea unui acord cu Marinopoulos, partener local in joint-venture-ul care operea magazinele Carrefour pe piata elena. De asemenea, retailerul francez va vinde si operatiunile Columbia pana la sfarsitul anului, care compania de retail Cencosud Din Chile, pentru doua miliarde de euro. Alte piete de pe care Carrefour ar putea iesi in perioada urmatoare sunt Turcia si Polonia.