Carrefour Italy to sustain pace of innovation | Progresiv

In an interview in Distribuzione Modena, Carrefour Italy’s commercial and marketing director, Grégoire Kaufman, discussed why the retailer has to continue to focus on format evolution to compete. Carrefour Italy to sustain pace of innovation

In July, Carrefour launched three new formats in Italy; Carrefour Market Attrazione 2.0, Express 3 Minuti and Supeco, with the aim of meeting different shopper needs in a variety of locations.

Kaufman noted that central to many of the new store designs has been the need to meet shoppers’ needs for on-the-go and meal solutions. This is especially the case in central city locations, where shoppers are increasingly demanding of what they want from traditional supermarket chains. He went on to say that seating and comfort also have to be a core element of the stores as some shoppers want to sit and rest.

Kaufman went on to discuss that while ecommerce would be central to Carrefour’s development in Italy, a solution for local shoppers would have to be evolved. The channel is receiving further attention from rivals in the country, especially as Amazon expands its range of services and coverage. To remain competitive it is likely that Carrefour will have to look to innovate in the channel in Italy.

In its half year results Carrefour said like-for-like sales rose 2.7% excluding petrol and calendar effects, underlining how the retailer is gaining in the market after a challenging period of operation. The increasing focus on smaller store formats and convenient meal solutions is providing the retailer with new growth opportunities, especially in key urban locations, while helping it offset the difficult environment for hypermarkets. Although Kaufman noted that the store designs are being developed solely for the Italian market, given the global strategy the retailer is following puts an increasing focus on smaller stores, it will be interesting to see what learnings other markets can take from Italy. (www.igd.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...