Carrefour Italia posts 400 million euros losses over three year period | Progresiv

Carrefour's Italian arm recorded losses of 203 million euros last year, with the retailer reporting total losses of around 400 million euros in the three-year period from 2014 to 2016, reports Il Sole 24 Ore. Carrefour Italia posts 400 million euros losses over three year period

Last year, turnover at Carrefour Italia stood at 4.85 billion euros, down from 4.9 billion euros in 2015, with the retailer posting gross operating margin of 59 million euros (-21.7 million euros) and EBIT of -5.5 million euros.

However, a positive trend has been observed in the first half of 2017, with revenues rising by 2% to 2.72 billion euros.

Carrefour Italia’s network consists of 1,071 stores, of which 478 are directly owned. These are divided among the following units: SSC (57 hypermarkets), GS (over 402 supermarkets under the banner Market), and Diperdì (583 express stores). There are also 12 wholesale outlets (Docks Market and Gross Iper).

The supermarket segment is growing, +1.5% to 2.02 billion euros, as are neighbourhood stores, +3.6% to 731 million euros. Going in the other direction, however, are hypermarkets, -3.3% to 1.89 billion euros, and the wholesale channel, -15% to 194 million euros.

In January, Carrefour Italia announced a reorganisation plan involving 32 hypermarkets, with the Borgomanero and Trofarello hypermarkets being converted into Supeco discount stores. Around 620 job losses are also planned, but this process is still being negotiated with unions. (www.esmmagazine.com)

Cirese romanesti_Freshful by eMAG
Interesul consumatorilor pentru fructele bio continuă să crească
Freshful, hipermarket 100% online, a înregistrat o creștere semnificativă a interesului pentru fructe și legume certificate ecologic, raportând...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Studiu: 1 din 4 angajați români ia în calcul schimbarea locului de muncă
Lipsa siguranței psihologice și reziliența scăzută sunt factorii care pot sta la baza deciziei angajaților privind schimbarea locului de...
România, țara în care decalajul puterii de cumpărare se adâncește
Raportul calitate-preț, principalul motiv pentru schimbarea mărcii de alimente
Consumatorii își doresc să cumpere alimente care să corespundă cu valorile lor în materie de sănătate, confort și sustenabilitate, dar...
Tranzactie pe piata de curierat: Sameday preia Cargus, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Tranzacție pe piața de curierat: SAMEDAY achiziționează Cargus
SAMEDAY, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția...
Radu Savopol, 5 to go
Radu Savopol, 5 to go: La început am fost un one man show. Acolo a fost greșeala majoră
Multe din momentele de succes ale unui antreprenor sunt precedate deseori de încercări și nereușite. În cazul lui Radu Savopol, Cofondator al 5...
Danone Terapie digestiva, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific...