Carrefour Group: vanzari de 86,5 mld. euro, crestere organica in Romania | Progresiv
Carrefour, al doilea retailer la nivel mondial a inregistrat anul trecut o crestere cu 1% a vanzarilor la 86,5 miliarde de euro, valoare care include si TVA. In Romania, grupul francez a inregistrat o crestere organica a vanzarilor (raportate la aceeasi suprafata de vanzare, like-for-like).
Cea mai importanta pondere a vanzarilor o inregistreaza in continuare Franta, tara de origine a retailerului, cu vanzari de 39,5 miliarde de euro, insa cu o crestere modesta, de numai 0,1%. In schimb, incasarile Carrefour din Asia s-au majorat cu 10%, la 7,2 miliarde de euro, iar cele din America Latina cu 4,8%, la 16,1 miliarde de euro.
Europa, fara aportul Frantei a inregistrat o scadere de 2,5% in 2012, in special datorita situatiei economice dificile din Spania si Italia, unde grupul francez a inregistrat o scadere a vanzarilor de 4,1%, respectiv 5,7%. In tarile din estul Europei (Polonia, Romania, Turcia), Carrefour a raportat o crestere de 1%, la 4,6 miliarde de euro.
In vederea restructurarii operatiunilor la nivel mondial, grupul francez si-a vandut anul trecut operatiunile din Grecia, Singapore, Malaezia, Indonezia si Columbia.





