Carlsberg tops Q1 estimates on Asian boost | Progresiv

Carlsberg has reported better-than-expected sales growth for its fiscal first quarter, helped in part by increased demand for premium beers in Asia. Carlsberg tops Q1 estimates on Asian boost

For the three months to 31 March, revenue grew by 9.3% to 13.9bn Danish crowns (+6.4% organic basis), with volumes up 6.7% (+3.4% organic).

The group recorded a 2.4% rise in organic sales across Western Europe, helped by volume growth of 1.6%, despite a slowdown towards the end of the quarter. Sales growth in Eastern Europe was stronger at 5.1%, although volumes slipped by 2.4%, due to weakness in Russia.  Growth was strongest in Asia, where revenue jumped up 15.3% while volumes grew by 9.5%, helped by demand in China, Vietnam, and India.

CEO Cees ‘t Hart said: “We had a good start to the year, with particularly strong volume growth in Asia and continued solid progress of our craft and speciality, and alcohol-free portfolios.”

Carlsberg continues to expects full-year operating profit to grow by a mid-single-digit percentage, compared to last year’s 11% increase. (www.kamcity.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...