Campari reports strong Q1 growth | Progresiv

Campari has reported double-digit growth in sales and profits for its fiscal first quarter, helped by demand for key brands. Campari reports strong Q1 growth

For the quarter, sales grew by 10.1% to 370.1 million euros on an adjusted basis (+9.6% organic), with operating profit growing by 18.5% to of 72.4 million euros, and pre-tax profit up 16.5% to 63.9 million euros.

The spirits giant’s Global Priority brands saw sales grow by 12.6% on an organic basis, with Aperol (its largest brand) recording a 26.8% jump. Meanwhile, the Campari brand reported a 9.2% rise in sales, while Grand Marnier and Wild Turkey both grew by +10.0%.

The Regional Priorities brands reported a 7.8% increase in sales, helped by demand for Espolòn (+22.7%), GlenGrant (+6.4%), and the Cinzano portfolio (+11.1%).  Finally, the Local Priorities brands eked out a 2.3% increase, with a 2.3% rise in sales of Campari Soda being offset by a 4.7% drop at Crodino and a “flattish performance” of its Wild Turkey ready-to-drink line.

CEO Bob Kunze-Concewitz noted: “We achieved a very strong start of the year driven by the combination of both a strong momentum of the key Global and Regional Priorities in core developed markets, despite the late Easter, and the recovery in emerging markets, largely against an easy comparison base in a small quarter …. We remain confident in achieving a positive performance across key underlying business indicators, driven by the continued outperformance of the high-margin Global and Regional Priorities in the core developed markets.” (www.kamcity.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...