Brand si plan de comunicare in comertul traditional | Progresiv

Comunicarea este un concept complex, desi nu s-ar zice la prima vedere. Nu este pentru prima data cand va indemnam sa creati o poveste pentru a vinde ceva. Asta nu inseamna insa ca lucrurile trebuie lasate pe seama imaginatiei, ci modul in care comunicarea este realizata trebuie sa tina cont de obiectivele pe care vi le propuneti – fie ca vorbim de cresterea traficului, a vanzarilor, de loializarea clientilor sau de simpla semnalizare a categoriilor-cheie in magazin. Brand si plan de comunicare in comertul traditional

In opinia Andreei Teodorescu, Strategy & Marketing Director la compania Strategis, „fundamentul, punctul de plecare in orice comunicare este brandul (marca), iar mesajul care va fi transmis clientilor trebuie sa sustina pozitionarea acestuia”. Tot ea este cea care, la solicitarea revistei Magazinul Progresiv, a realizat un articol ce reprezinta un model de plan de comunicare si de dezvoltare a brandului in comertul traditional, un instrument util pentru toti administratorii de magazine mici.

Iata care sunt punctele esentiale ale acestui model:

1. Brandul, desi un cuvant poate prea pretentios in sectorul de retail traditional, se rezuma de fapt la produse potrivite, servicii, dialog cu consumatorul si experienta de cumparare. Pe langa simbolurile care stau la baza identitatii sale vizuale (logo, slogan, culori folosite, alte elemente vizuale sau auditive care definesc identitatea marcii), un brand aduce cu sine si un set de valori care-l definesc si care genereaza in mintea celor ce-l cunosc o serie de asocieri si perceptii.

Tot la capitolul despre branding, vor mai fi atinse aspecte ca:
- Cum se construieste un brand de magazin: public tinta, pozitionare, identitate vizuala;
- Pozitionarea brandului – beneficiile pe care trebuie sa le comunice un brand;
- Identitatea vizuala a magazinului: numele, logo-ul si sloganul. De ce este important un brand? Brandul este cel care diferentiaza marfurile intre ele, prezentand clientilor garantia unei anumite calitati.  In principiu, produsele pot fi copiate, mai devreme sau mai tarziu, mai usor sau mai greu.

Ceea ce face diferenta in mintea si inima consumatorilor este brandul care, daca este bine construit si puternic, ramane un element unic, iar fanii sai:
- vor ramane mai mult cu acesta;
- vor cumpara mai mult;
- vor fi dispusi sa plateasca mai mult;
- vor recomanda brandul si altor persoane.

2. Planul de comunicare. In general este nevoie de mult timp pentru a reusi definirea unei imagini foarte clare in mintea consumatorilor, de constanta, efort si perseverenta in a transmite prin toate mijloacele un mesaj unitar si coerent despre brandul de magazin. Comunicarea unui brand de magazin se poate gandi dinspre exterior (branding de magazine, panouri cu oferte speciale, etc.) spre interior (design-ul interior, portofoliul de produse si aranjarea acestora in magazin, pregatirea si atitudinea angajatilor, atmosfera din magazin si, de ce nu, ofertele speciale).

Despre toate acestea puteti citi intr-un articol amplu scris de Andreea Teodorescu - Strategy & Marketing Director la compania Strategis – care va fi publicat in cea de-a doua editie a „Ghidului Practic pentru Comercianti”, un produs editorial marca Progresiv distribuit in septembrie impreuna cu revista Magazinul Progresiv.

Mihaita Stoian Director Executiv Adjunct Magazine DIANA, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Retailerul Magazine DIANA își consolidează echipa de top management
Magazine DIANA, unul dintre cei mai importanți jucători independenți din piața locală de retail, l-a numit pe Mihăiță Stoian în funcția de...
Nicoleta Scarlat_Director de Vanzari Eisberg Romania, detalii despre evolutia companiei in 2024 pe www.revistaprogresiv.ro
Eisberg România a depășit pragul de afaceri de 100 milioane lei în 2024
Eisberg România, lider în producția de salate preambalate, a încheiat anul 2024 cu o creștere de 18% atât în volumul de produse vândute, cât...
optimism oameni de afaceri studiu EY global
Directorii generali, optimiști în privința perspectivelor de creștere în 2025
Directorii generali din lume se declară optimiști în privința creșterii în 2025, în pofida complexelor provocări geopolitice și...
România, al doilea cel mai mare beneficiar de noi proiecte de retail din Europa Centrală și de Est
Retailul modern din România, în plină expansiune
Piața de retail modern din România continuă să se extindă, contrar tendințelor de încetinire economică, susținută de un consum în...
Nedelcu Tudor Penny expansiune retea magazine discounter. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tudor Nedelcu, Team Leader Expansiune la PENNY România, despre planurile de extindere ale rețelei
Cu peste 400 de magazine deschise la nivel național, PENNY continuă să fie unul dintre cei mai activi retaileri din România. Tudor Nedelcu, Team...
schimbari in echipa de achizitii a Kaufland international
Schimbări în echipa internațională de achiziții a retailerului Kaufland
Retailerul german Kaufland, parte a grupului Schwarz, va separa începând cu data de 1 martie diviziile de vânzări și achiziții la nivelul...