Brand si plan de comunicare in comertul traditional | Progresiv
Comunicarea este un concept complex, desi nu s-ar zice la prima vedere. Nu este pentru prima data cand va indemnam sa creati o poveste pentru a vinde ceva. Asta nu inseamna insa ca lucrurile trebuie lasate pe seama imaginatiei, ci modul in care comunicarea este realizata trebuie sa tina cont de obiectivele pe care vi le propuneti – fie ca vorbim de cresterea traficului, a vanzarilor, de loializarea clientilor sau de simpla semnalizare a categoriilor-cheie in magazin.
In opinia Andreei Teodorescu, Strategy & Marketing Director la compania Strategis, „fundamentul, punctul de plecare in orice comunicare este brandul (marca), iar mesajul care va fi transmis clientilor trebuie sa sustina pozitionarea acestuia”. Tot ea este cea care, la solicitarea revistei Magazinul Progresiv, a realizat un articol ce reprezinta un model de plan de comunicare si de dezvoltare a brandului in comertul traditional, un instrument util pentru toti administratorii de magazine mici.
Iata care sunt punctele esentiale ale acestui model:
1. Brandul, desi un cuvant poate prea pretentios in sectorul de retail traditional, se rezuma de fapt la produse potrivite, servicii, dialog cu consumatorul si experienta de cumparare. Pe langa simbolurile care stau la baza identitatii sale vizuale (logo, slogan, culori folosite, alte elemente vizuale sau auditive care definesc identitatea marcii), un brand aduce cu sine si un set de valori care-l definesc si care genereaza in mintea celor ce-l cunosc o serie de asocieri si perceptii.
Tot la capitolul despre branding, vor mai fi atinse aspecte ca:
- Cum se construieste un brand de magazin: public tinta, pozitionare, identitate vizuala;
- Pozitionarea brandului – beneficiile pe care trebuie sa le comunice un brand;
- Identitatea vizuala a magazinului: numele, logo-ul si sloganul. De ce este important un brand? Brandul este cel care diferentiaza marfurile intre ele, prezentand clientilor garantia unei anumite calitati. In principiu, produsele pot fi copiate, mai devreme sau mai tarziu, mai usor sau mai greu.
Ceea ce face diferenta in mintea si inima consumatorilor este brandul care, daca este bine construit si puternic, ramane un element unic, iar fanii sai:
- vor ramane mai mult cu acesta;
- vor cumpara mai mult;
- vor fi dispusi sa plateasca mai mult;
- vor recomanda brandul si altor persoane.
2. Planul de comunicare. In general este nevoie de mult timp pentru a reusi definirea unei imagini foarte clare in mintea consumatorilor, de constanta, efort si perseverenta in a transmite prin toate mijloacele un mesaj unitar si coerent despre brandul de magazin. Comunicarea unui brand de magazin se poate gandi dinspre exterior (branding de magazine, panouri cu oferte speciale, etc.) spre interior (design-ul interior, portofoliul de produse si aranjarea acestora in magazin, pregatirea si atitudinea angajatilor, atmosfera din magazin si, de ce nu, ofertele speciale).
Despre toate acestea puteti citi intr-un articol amplu scris de Andreea Teodorescu - Strategy & Marketing Director la compania Strategis – care va fi publicat in cea de-a doua editie a „Ghidului Practic pentru Comercianti”, un produs editorial marca Progresiv distribuit in septembrie impreuna cu revista Magazinul Progresiv.





