Auchan to merge Drive & Collect banners | Progresiv

Retailer Auchan is in the process of merging its two Drive & Collect banners, Chronodrive and Auchan Drive, in France. The retailer's Managing Director of Drive in France confirmed the move to newspaper Linéaires, even though plans are not yet fully finalised. He said "The conversion of the first prototypes and the detailed planning, as well as the banners and final models will be communicated and shared with internal teams first once decided". He went on to say: "Of course, the convergence towards a single brand is in progress and the Drive banners will contribute accordingly". Auchan to merge Drive & Collect banners

Drive & Collect is a form of Click & Collect in which customers pick their orders up at a dedicated parking space. Groceries are then loaded directly into the boot of their cars. The duality of Auchan's presence in France with sister companies Chronodrive and Auchan Drive is becoming increasingly difficult to justify. Historically, Chronodrive was the pioneer of the Drive & collect segment in France; and therefore enjoyed a strongly differentiated business model and positioning. While superior in terms of execution and services, Chronodrive faced internal difficulties inherent to the substantial initial investments required for the creation of its network. The banner has also had to respond to competition as the Drive & Collect spree has swept across France; mostly driven by the price aggressive hypermarket operators. (www.lebensmittelzeitung.net)

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...