Auchan to focus on reviving profits after “below par” FY | Progresiv

Auchan Retail has set itself “strict financial objectives” of reviving its profits, after reporting “below par” earnings for the 2018 fiscal year, hurt in large part by the anti-government protests in France. Auchan to focus on reviving profits after “below par” FY

For the year to 31 December 2018, revenue at Auchan retail slid by 3.3% to 50.3 billion euros (-0.5% constant-currency), with like-for-like revenue down 2.6%.  Auchan said the anti-government protests impacted overall sales to the tune of 140 million euros. Auchan also said its EBITDA for the year fell by 20.5% to 1.52 billion euros on a constant-currency basis, with the protests causing a 35 million euros hit.

Revenue in its home market was down 1.3%, despite initial promising results from its ‘125 days’ promotional campaign.  Meanwhile, revenue slid by 0.7% in Southern Europe, despite solid results in Portugal and Spain.  Revenue was down 1.4% across Central and Eastern Europe on a constant-currency basis, as a decline in Russia offset growth in all other markets.  And sales in Asia slid by 2.6% on a constant-currency basis, partly due to an accounting change related to the tie-up between Sun Art Retail and Suning.

Edgard Bonte, Chairman of parent Auchan Holding, noted: “2018 earnings are very unsatisfactory. Our short-term goal is to turn around Auchan Retail … We are aiming for a significant results improvements from 2019”.

Auchan has now launch an action plan called ‘Renaissance’, through which it aims to prioritise its investments and undertake a “close examination of loss centres” in the near term.  Bonte said Auchan plans to shut down 30 more outlets in Russia, and three more stores in China, although he insisted that the group is “not giving up on China”. (www.kamcity.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...