Angajatorii vad benefica introducerea tichetelor de masa electronice | Progresiv

In contextul preocuparilor privind introducerea tichetelor de masa in format electronic, angajatorii considera ca isi pot astfel reduce activitatile interne si costurile de productie si distribuire a tichetelor. Acestia vad totodata o posibilitate reala de a asocia tichetele de masa in format electronic cu campanii de responsabilitate sociala corporativa, prin comunicarea atitudinii responsabile fata de mediul inconjurator. La celalalt pol, managerii romani au si reticente determinate de modul de implementare a noilor proceduri, reteaua restransa de afiliati sau costurile suplimentare pe termen scurt. Angajatorii vad benefica introducerea tichetelor de masa electronice

Publicarea normelor pentru tichetul de masa in format electronic aduce clarificari suplimentare referitoare la adoptarea si utilizarea acestui instrument, mentionand masurile aplicabile pentru principalele categorii implicate: angajatori, angajati, emitenti si afiliati. Ce trebuie insa retinut este faptul ca angajatorii au libertatea de a alege suportul pe care vor acorda tichetele de masa si ca ambele formate respecta aceleasi principii si set de reguli, au aceeasi valoare si aceeasi destinatie. Ramane insa de vazut pe termen mediu si lung care va fi gradul de adoptare al acestui nou format si care va fi profilul companiilor care vor alege suportul electronic”, a declarat, intr-un comunicat Elena Pap, director general Cheque Dejeuner Romania.

Chèque Déjeuner Romania si GfK Romania au realizat recent un studiu referitor la nivelul de acceptare a instrumentelor electronice de catre angajatorii si angajatii din Romania.  Studiul calitativ realizat in randul managerilor romani care acorda tichete de masa, si-a propus sa investigheze cum este perceput noul suport electronic, precum si care sunt avantajele si barierele identificate de angajatorii romani in introducerea acestui instrument electronic.
 
Angajatorii inclusi in studiu au mentionat ca ei considera ca angajatii sunt deschisi la introducerea tichetelor de masa electronice datorita eliminarii posibilitatii de pierdere sau deteriorare a tichetelor pe hartie. Un alt plus consta in posibilitatea utilizarii unor fractii din valoarea tichetului. La capitolul dezavantaje au fost precizate numarul redus de parteneri si greutatea in verificarea soldului disponibil. 
 
Acordarea tichetelor de masa in Romania este reglementata prin Legea nr. 142/1998. La mijlocul lunii noiembrie 2013 a fost publicata Legea nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, care introduce posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa in format electronic sau pe suport hartie. Printre cele mai importante modificari si adaugiri aduse Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, se numara: posibilitatea emiterii tichetelor de masa in format electronic, eliminarea limitei de utilizare a 2 tichete/zi, posibilitatea acordarii unui numar mai mare de tichete pentru salariatii care muncesc mai mult de 8 ore/zi, precum si modul de gestionare a acestora.

In cazul tichetelor in format electronic, angajatorul va suporta toate cheltuielile legate de suportul electronic si de functionarea lui, precum si costurile suplimentare: pierdere sau furt suport, pierdere pin, blocare suport etc. De asemenea, suportul electronic dedicat tichetelor de masa, se poate utiliza doar intr-o retea de parteneri, avand contract de acceptare a tichetelor de masa in format electronic cu unitatea emitenta si doar pentru achizitionarea produselor alimentare. Nu sunt permise operatiuni precum: retragerea de numerar sau efectuarea de tranzactii.
 
Tichetele de masa reprezinta, in Romania, principalul beneficiu extra-salarial, asigurand productivitatea crescuta si o masa sigura propriilor angajati. Prin acordarea tichetelor de masa angajatorul beneficiaza de economii de pana la 45% datorita facilitatilor fiscale.

Fondat in anul 1964, grupul Cheque Dejeuner este prezent in Franta, Italia, Spania, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Maroc, Polonia, Portugalia, Germania, Turcia si Mexic.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...