Agricola si-a majorat vanzarile de carne de pui cu 13% la 9 luni | Progresiv
Agricola Bacau inregistreaza o crestere de 13% la vanzarile de carne de pui in primele 9 luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, iar volumele de carne comercializate sunt cu 7% mai mari decat in 2012.
Agricola International, cea mai importanta companie a grupului de firme Agricola (in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic) a inregistrat dupa primele trei trimestre ale anului o crestere a cifrei de afaceri cu 5%, ajungand in prezent la circa 280,9 milioane de lei.
“La carnea de pui continuam sa crestem, insa am diminuat ritmul de crestere al ultimilor ani si ne orientam mai mult spre profitabilitate. Am ajuns la 30 septembrie la 26.309 tone vandute, fata de 24.486 tone in perioada similara a anului trecut. Pretul mediu al perioadei este cu 5% mai mare fata de anul trecut, insa majorarea vine din mixul de produse cu valoare adaugata mai mare, cum ar fi produsele transate si cele dezosate. Urmam in continuare o strategie de crestere, incurajati fiind de faptul ca in ultimii cinci ani, de criza, am dublat vanzarile la carnea de pasare, ceea ce ne indreptateste sa continuam in a ne fixa obiective indraznete. Insa acordam o atentie mai mare profitabilitatii, fara de care nicio afacere nu-si are rostul”, a declarat, intr-un comunicat, Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.
In primele 9 luni ale anului 2013, exporturile Agricola de carne de pasare au scazut cu aproximativ 30% mai putin decat anul trecut (circa 12% din produc?ia de carne) compania concentrandu-se mai mult pe piata interna, in special in zona retailului traditional, unde livrarile ajung la 34% din productia de carne, fata de 22% anul trecut.
Vanzarile cumulate la categoria preparatelor din carne (mezelurilor) realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacau, au crescut, in primele 9 luni ale acestui an, cu 6% fata de aceeasi perioada din 2012, desi volumele vandute s-au redus cu aproape 7%, in conditiile unei piete care se contracta puternic in ultimii 3 ani.
Cresterea cifrei de afaceri a companiei Salbac, de 7% dupa primele trei trimestre (64 milioane lei), se datoreaza in principal cresterii cu 10% a vanzarilor de salamuri crude-uscate, desi piata nationala la aceasta grupa de produse s-a diminuat usor, cu aproape 4 procente. „Rezultatele Salbac sunt chiar bune, daca ne uitam la tendintele din piata si la alte afaceri care s-au diminuat semnificativ. Si la aceasta categorie ne indreptam atentia catre cresterea profitabilitatii, in special prin selectia riguroasa a portofoliului de produse si rentabilizarea raftului, in conditiile in care exista in mod evident o crestere a preferintelor consumatorilor pentru salamurile crude uscate Agricola, grupa cu care ne mentinem pozitia de lider in re?elele de retail modern. In ce priveste cel mai pretios produs al nostru, Salamul de Sibiu Agricola, ne mentinem si consolidam pozitia de lider detasat, cu peste 50% cota de piata in acest segment”, precizeaza Grigore Horoi.
La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul semestru s-a inregistrat o crestere a vanzarilor totale cu 5%, pe fondul mentinerii volumelor comercializate.
La categoria oua de consum, dupa 9 luni, Avicola Lumina Constanta a comercializat 34,9 milioane de oua, cu 25 % mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care pretul mediu al acestui produs este cu 21% mai mic decat anul trecut. In contextul in care firma de la Constanta realizeaza si activitati conexe, de comert cu produse alimentare si cereale, cifra de afaceri dupa 9 luni este cu doar 9% mai mica fata de anul trecut, compensand partial scaderea volumului de oua produse si comercializate.
„Dupa cum spuneam si in vara, piata oualor pentru consum a fost una complet atipica, pentru un lung interval de timp costul de productie al oului fiind mult sub pretul de vanzare. La nivelul Grupului Agricola inregistram la 9 luni o cifra de afaceri similara anului trecut, in jur de 447 mil lei. Vorbim in continuare de perioade dificile pentru producatori, de necorelari juste intre preturile resurselor in aceste industrii si pretul de raft al carnii si produselor din carne, care in tarile UE continua sa fie mai mari cu 35 – 60% in conditiile in care costurile sunt similare. Insa am incredere ca lucrurile se vor schimba in bine”, a incheiat presedintele Agricola, Grigore Horoi.