Agricola Bacau a exportat de 10 milioane euro in primele 10 luni | Progresiv

Agricola Bacau, unul dintre cei mai importanti producatori de carne de pasare din Romania, a incasat in primele zece luni ale anului circa 10 milioane de euro din exporturile de carne de pasare. Compania a exportat, in aceasta perioada, aproximativ 20% din productia sa, in contextul in care in 2010 exporturile nu au depasit 12% din productia realizata, iar in 2011 procentul a fost de 22%. Agricola Bacau a exportat de 10 milioane euro in primele 10 luni

Productia de carne de pasare în 2012 este cu 5% mai mare si, prin urmare, si valoarea absoluta a cantitatilor exportate, in acest an, este mai mare decat în primele 10 luni ale anului trecut. Pieptul de pui si puiul grill Agricola au, fiecare, o pondere de 40% din totalul exporturilor companiei în 2012, care au ca destinatii Germania, Ungaria, Italia, Franta, Grecia, Bulgaria si Olanda.

“Agricola a avut dintotdeauna vocatie de exportator, iar mentinerea acestui canal de vanzare la o cincime din productia noastra asigura un aport de valuta necesar, substantial, dar si un echilibru corelat cu obiectivele noastre de crestere pe care le-am transformat în realitate in ultimii ani. Mentionam, inca de anul trecut, ca ne intereseaza piata Marii Britanii, unde deja colegii de la Europrod livreaza de aproape doi ani produse de tip ready-meal. Colegii de la Salbac sunt activi pe pietele externe începand cu anul 2011”, a declarat, intr-un comunicat, Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

Europrod, compania din cadrul Grupului Agricola specializata in produse ready-meal si semipreparate din carne, are ca principala destinatie a exporturilor Marea Britanie (alaturi de Irlanda si Malta), unde anul acesta au crescut cantitatile livrate cu 60% fata de anul 2011, încasand circa 400.000 euro.

Alti 300.000 euro reprezinta valoarea exporturilor de mezeluri si specialitati pe care Salbac le-a realizat in primele luni ale acestui an – primul an in care aceasta companie face export. Principalele piete unde ajung specialitatile din carne si salamurile Agricola sunt Italia (64%), Spania (35%) si, mai recent, în Marea Britanie.

“Ne intereseaza foarte mult, in continuare, piata interna, insa cea mai importanta «caracteristica» a consumului în 2012 a ramas prudenta, iar in ceea ce priveste carnea de pasare estimez ca nivelul consumului va creste doar cu cateva procente. Prin urmare, canalul de export ramane una dintre prioritatile noastre”, a precizat Grigore Horoi.

VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor
Valul de majorări fiscale din 2025 afectează puternic IMM-urile din România. Mai exact, 60% dintre micii antreprenori susțin că sunt „foarte...
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent, indiferent de geografia în care te afli, să dezvolți un brand puternic. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent să dezvolți un brand puternic
Consumatorii nu erau pregătiți în urmă cu 12 ani de un produs precum SLooP, însă tocmai aceasta a fost oportunitatea pentru brandul de smutiuri...
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței 
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Schwarz intenționează să preia magazinele La Cocoș, dar și tranzacțiile prin...
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an
TIPLOG, companie antreprenorială de tipar și logistică, și-a bugetat pentru 2025 o cifră de afaceri de 31 de milioane de lei (6,2 mil. euro),...
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente
România este un producător tradițional de vin cu zeci de mii de mici viticultori și crame artizanale, iar introducerea unei accize pe vinul...