AB InBev joins forces with Efes in Russia | Progresiv

In order to counter the decline of their success on the Russian market, Belgian beer giant AB InBev has placed its activities in Russia in a joint venture with Turkish Anadolu Efes. AB InBev joins forces with Efes in Russia

The joint venture was established several months ago, writes Belgian newspaper De Tijd, indicating that Russia disappeared from the quarterly results of the Belgian-Brazilian brewing giant in the second quarter. “AB InBev and Efes both control half the company, but the Turks are in control” writes the business newspaper. However, AB InBev does receive dividend from the joint venture.

According to ABN Amro-analist Robert Jan Vos, “Russia no longer is a core market for AB InBev.” “By working together Efes and AB InBev increase their scale, giving them more power and possibilities to cut costs. AB InBev enjoys scale advantages without actively contributing” he says in the newspaper.

AB InBev has seen its sales drop for years in Russia, as the government stepped up in the battle against alcohol abuse, imposing measures like an embargo on alcohol advertising and a vast increase of duties on alcohol. AB InBev’s successful tactic in China - a more exclusive image (with Stella Artois and Budweiser) – did not work for Russia. AB InBev had a market share of 13,9 % in Russia and was number two (just before Efes), but far behind Danish Carlsberg's market share of 40%. Since the acquisition of SABMiller in 2016, the Belgian brewing giant has had a minority interest of 24 % in Anadolu Efes. (www.retaildetail.eu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...