45 mil. euro se invart anual in industria cercetarii de piata din Romania | Progresiv

Industria romaneasca de cercetare de piata a inregistrat anul trecut o crestere de circa 10% fata de 2011, ajungand la aproximativ 45 de milioane de euro, potrivit estimarilor ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) prezentate de Lacramioara Loghin - Managing Partner al agentiei Exact Cercetare si Consultanta - in cadrul evenimentului „ESOMAR Meet Up Romania 2013”. 45 mil. euro se invart anual in industria cercetarii de piata din Romania

In cautarea raspunsului la intrebarea „Cercetarea de piata: cheltuitoare sau economica?”, agentia Exact Cercetare si Consultanta a prezentat, in cadrul conferintei, concluziile unui studiu online in randul profesionistilor din marketing privind utilitatea acestor servicii. Asa cum era de asteptat, marketingul si vanzarile sunt departamentele care utilizeaza cel mai mult studii de piata, insa 25% dintre persoanele intervievate considera ca exista departamente in compania lor care ar trebui sa utilizeze date de market research, dar nu fac acest lucru. Mai mult, desi toate agentiile mari de research din Romania dezvolta tool-uri noi de cercetare la nivel local, nu doar le implementeaza pe cele existente la nivel international, 53% dintre profesionistii din marketing spun ca nu stiu companii de research care dezvolta local tool-uri de cercetare. Companiile de profil au, asadar, doua mari provocari: aceea de a schimba perceptia clientilor lor asupra serviciilor pe care le ofera si de a creste gradul de utilizare in randul companiilor din piata.

Conferinta „ESOMAR Meet Up Romania 2013” s-a desfasurat pe 11 iunie in Bucuresti, in Aula Academiei de Studii Economice, si a reunit un numar mare de participanti, reprezentanti ai agentiilor de research membre ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice), precum si reprezentanti ai companiilor care utilizeaza studii de piata – jucatori mari din sectoarele FMCG, bancar, asigurari, vanzari de bunuri de consum, etc - si persoane din mediul academic.

Evenimentul a dezbatut subiecte care influenteaza in prezent sectorul cercetarii de piata: Cum se poate folosi cel mai bine bugetul de cercetare? Care sunt tipurile de studii si de metodologii care pot arata clar un ROI (return on investments – recuperarea investitiilor)?  Ce au clientii de spus in legatura cu modul in care cercetarea de piata i-a ajutat sa isi cheltuiasca eficient bugetele si sa isi ajusteze investitiile in consecinta?

Printre speakerii internationali care au tinut prezentari in cadrul „Best of ESOMAR Bucharest” se numara Florian Bauer, membru al Consiliului Director al Vocatus (Germania), John Griffiths, Director de Creatie la Spring Research (UK) si Sharon Hodgson, Director al Shoppercentric (UK).

evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...
Marius Alexe owner Ohvaz
2025, un an de „tranziție și resetare” pentru Ohvăz
După o perioadă dificilă și oprirea temporară a producției, brandul Ohvăz intră într-un an de reconstrucție totală, mizând pe...
taxe fiscalitate controale 1
Implicațiile noilor cote de TVA și ale noului impozit pe dividende asupra companiilor
De la data publicării în Monitorul Oficial, contribuabilii vor avea la dispoziție circa două săptămâni pentru a implementa noutățile fiscale...
smart cart carrefour lansare in premiera in romania
Carrefour lansează primul cărucior inteligent din România
Carrefour România introduce, în premieră națională, Smart Cart, primul sistem de cărucioare inteligente din România. Disponibil exclusiv în...
work from home oferte joburi remote
Retailul, unul dintre sectoarele care oferă cele mai multe joburi remote
Din cele 1,1 milioane de aplicări înregistrate de la începutul verii pe eJobs.ro, 160.000 au fost pentru job-urile part time, iar, dintre acestea,...
VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...