GfK: Online-ul contribuie la îmbunătățirea relației cumpărător-retailer

Mediul online permite retailerilor o mai mare adaptare a ofertei în funcție de preferințele și istoricul de cumpărare ale clienților. Această flexibilitate duce la o relație directă cu brandul sau magazinul și creează noi oportunități de conectare, precum și așteptări diferite ale cumpărătorilor. GfK: Online-ul contribuie la îmbunătățirea relației cumpărător-retailer

Studiul Shopping Monitor Report 2016, realizat de compania de cercetare de piață GfK România, arată că persoanele care utilizează internetul și cele care cumpără online tind să fie mai loiale unei mărci care le cere în mod activ părerea și apoi încorporează sugestille la nivelul portofoliului de produse și al experienței de cumpărare. Mai mult, 55% dintre cumpărătorii magazinelor online afirmă că au mai mult control ca înainte atunci când vine vorba de a alege cele mai bune produse pe care să le cumpere.
Studiul citat este reprezentativ la nivel urban pentru cumpărătorii cu vârsta de peste 15 ani.

“Importanța smartphone-ului crește și va deveni principalul instrument în procesul de cumpărare. Odată ce a experimentat achiziția de produse online, cumpărătorul ajunge să facă achiziții mai eficient și mai bine decât înainte, iar percepția lui este că, în acest fel, economisește bani”, afirmă Cristina Vasile, Group Account Manager Consumer Goods & Retail la GfK România.

Creșterea importanței mediului online creează noi așteptări din partea cumpărătorului: pentru una din cinci persoane, este important ca magazinul unde obișnuiește să-și facă cumpărăturile să aibă o bună prezență și în mediul online. “În funcție de categoria de produse, de nivelul de implicare necesar pentru a face o achiziție în interiorul categoriei și, nu în ultimul rând, de caracteristicile demografice și de stil de viață ale cumpărătorilor, prezența online poate fi declinată diferit. Cumpărarea efectivă poate avea loc în magazin, însă procesul și experiența de cumpărare să fie ghidate de mediul online. Retailerii au astfel la dispoziție un nou canal și posibilități numeroase de a se conecta cu shopperii și de a dezvolta relații puternice cu aceștia”, mai punctează Cristina Vasile.

GfK-Shopping-Monitor--grafice-2-2
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
După patru ani în care cumpărătorii au fost nevoiți să facă față unor provocări multiple și să dezvolte...
Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Cea de-a 14-a ediție a INSPIRO, evenimentul Progresiv departe de exceluri și aproape de oameni, a reunit la Le...
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Schimbarea peisajului demografic, stiluri de viață din ce în ce mai fluide sau impactul imperativ asupra oamenilor...
Consumer Panel GfK: 2023, între volume în ușoară creștere și accentuarea downtradingului
Consumer Panel GfK: 2023, între volume în ușoară creștere și accentuarea downtradingului
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 14% în 2023 față de anul anterior,...
Studiu. Românii afectați de COVID-19, locomotiva pentru FMCG în online
Românii afectați de COVID-19, locomotiva pentru FMCG în online
Criza sanitară curentă rămâne unul dintre vectorii cheie în accelerarea comerțului online. Pentru a permanentiza...
GfK: Online-ul contribuie la îmbunătățirea relației cumpărător-retailer
GfK: Online-ul contribuie la îmbunătățirea relației cumpărător-retailer
Mediul online permite retailerilor o mai mare adaptare a ofertei în funcție de preferințele și istoricul de...