GfK: Online-ul contribuie la îmbunătățirea relației cumpărător-retailer
Mediul online permite retailerilor o mai mare adaptare a ofertei în funcție de preferințele și istoricul de cumpărare ale clienților. Această flexibilitate duce la o relație directă cu brandul sau magazinul și creează noi oportunități de conectare, precum și așteptări diferite ale cumpărătorilor.
Studiul Shopping Monitor Report 2016, realizat de compania de cercetare de piață GfK România, arată că persoanele care utilizează internetul și cele care cumpără online tind să fie mai loiale unei mărci care le cere în mod activ părerea și apoi încorporează sugestille la nivelul portofoliului de produse și al experienței de cumpărare. Mai mult, 55% dintre cumpărătorii magazinelor online afirmă că au mai mult control ca înainte atunci când vine vorba de a alege cele mai bune produse pe care să le cumpere.
Studiul citat este reprezentativ la nivel urban pentru cumpărătorii cu vârsta de peste 15 ani.
“Importanța smartphone-ului crește și va deveni principalul instrument în procesul de cumpărare. Odată ce a experimentat achiziția de produse online, cumpărătorul ajunge să facă achiziții mai eficient și mai bine decât înainte, iar percepția lui este că, în acest fel, economisește bani”, afirmă Cristina Vasile, Group Account Manager Consumer Goods & Retail la GfK România.
Creșterea importanței mediului online creează noi așteptări din partea cumpărătorului: pentru una din cinci persoane, este important ca magazinul unde obișnuiește să-și facă cumpărăturile să aibă o bună prezență și în mediul online. “În funcție de categoria de produse, de nivelul de implicare necesar pentru a face o achiziție în interiorul categoriei și, nu în ultimul rând, de caracteristicile demografice și de stil de viață ale cumpărătorilor, prezența online poate fi declinată diferit. Cumpărarea efectivă poate avea loc în magazin, însă procesul și experiența de cumpărare să fie ghidate de mediul online. Retailerii au astfel la dispoziție un nou canal și posibilități numeroase de a se conecta cu shopperii și de a dezvolta relații puternice cu aceștia”, mai punctează Cristina Vasile.