Cinci tendințe ale comerțului digital în 2023
Compania globală de cercetare de piață Euromonitor International a publicat raportul anual în care explorează primele cinci tendințe digitale ale cumpărătorului care vor redefini cel mai mult comerțul pe parcursul acestui an.
Potrivit raportului Euromonitor „Digital Shopper Trends in 2023”, numărul persoanelor care se descriu ca fiind consumatori digitali a crescut cu 3,4 miliarde față de 2009, iar estimările sunt că, în aceste condiții, cheltuielile pentru bunuri și servicii online vor ajunge la 10 trilioane de dolari la nivel global în 2023. 34% dintre consumatorii digitali globali cu vârste cuprinse între 15 și 29 de ani declară că achiziționează un articol sau un serviciu online cel puțin o dată pe săptămână.
Online Savers
În condițiile în care inflația se situează în prezent la aproximativ 6,4% la nivel global, platformele digitale își evoluează serviciile pe măsură ce consumatorii își ajustează bugetul pentru noul climat economic.
Crowdsourced Creation
Rețelele sociale au devenit un spațiu de creativitate, dând consumatorilor posibilitatea de a comunica cu mărcile și de a influența procesul de inovare a produselor acestora. 41% dintre consumatorii digitali la nivel global sunt dispuși să interacționeze cu brandurile.
E-Customisation
47% dintre consumatori sunt în căutarea unor experiențe personalizate. O personalizare online îmbunătățită poate ajuta atât retailerii, cât și operatorii din domeniul ospitalității să își păstreze clienții online.
Game-Changers
Companiile pun în joc părți din experiența lor online pentru a stimula implicarea prin recompense și concursuri. În 2022, 55% dintre consumatorii digitali la nivel global și-au folosit telefonul pentru a juca jocuri video săptămânal.
Sensory Shopping
Progresele tehnologice vor împinge brandurile să creeze o experiență digitală multisenzorială. Spre exemplu, potrivit datelor Euromonitor International, 31% dintre consumatori declară că le-ar plăcea să vadă cum le-ar putea veni hainele și 29% au declarat că au folosit o aplicație de înfrumusețare pentru o schimbare virtuală de look. Datele au arătat că realitatea virtuală și conținutul video optimizat pentru smartphone întărește emoțiile asociate cu activitățile în persoană.
Citește și Cinci tendințe care vor influența businessurile în anul 2023
Inteligența artificială va reduce decalajul dintre consumatori și branduri
Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai familiarizați cu achizițiile digitale, tehnologiile emergente, precum inteligența artificială (A.I.), vor juca un rol mai important în eficientizarea interacțiunilor cu clienții și a procesului de co-creare.
Potrivit studiului Euromonitor „Voice of the Industry: Digital survey”, realizat în ultimele două luni ale anului trecut, aproape unul din trei profesioniști din industrie a declarat că inteligența artificială a avut deja un impact asupra dezvoltării produselor lor. Alți 32% au răspuns că inteligența artificială va avea un impact în următoarele 12 luni și peste 36% au spus că aceasta va avea un impact în următorii cinci ani.
Rezultatele relevă, de asemenea, modul în care rețelele sociale au evoluat în spații care încurajează libertatea de exprimare și creativitatea. Acest lucru le-a oferit consumatorilor ocazia de a comunica direct cu mărcile, influențând astfel strategiile interne ale acestora și oferind, totodată, oportunități de co-creare.
La nivel global, 41% dintre consumatorii digitali își doresc să se implice activ în relația cu companiile. Iar milenialii reprezintă cea mai numeroasă generație care dorește să influențeze inovarea produselor, 55% dintre aceștia interacționând cu mărcile.
În cele din urmă, găsirea de chilipiruri, în special online, este una dintre principalele motivații de cumpărare pentru consumatori, în orice moment. Acest sentiment este cu atât mai important cu cât consumatorii se luptă cu creșterea costului vieții. Mai mult, în 2022, sondajul Euromonitor International privind vocea consumatorului digital a arătat că 60% dintre cei chestionați și-au împărtășit adresele de e-mail în schimbul unei recompense, oferte sau în schimbul unei experiențe gratuite.
„Populația are acum acces instantaneu la instrumente digitale, ceea ce ajută la navigarea în perioada de criză economică. Acest lucru poate varia de la utilizarea platformelor pentru a încerca să găsească reduceri, la participarea la cumpărături la mâna a doua (Procentul de clienți digitali care cumpără sau folosesc articole second-hand a crescut de la 46% în 2019 la 54% în 2022) până la alăturarea vecinilor în comunitățile online pentru a plasa comenzi comune. Incertitudinea economică actuală este plasată în contextul unui deceniu de avans în conectivitatea digitală, ceea ce înseamnă că aplicațiile și site-urile web care îi ajută pe consumatori să navigheze în această perioadă, fie prin reducerea costurilor, fie prin generarea de venituri, vor înregistra probabil o creștere a implicării în anul următor”, declară Michelle Evans, Global Lead for Retail and Digital Consumer Insights în cadrul Euromonitor International.
50% dintre experții din industria de retail consideră că experiențele mai personalizate ale cumpărătorilor vor avea un impact puternic în următorii cinci ani, iar 46% dintre aceștia consideră că transformarea în consumatori este cea mai importantă strategie specifică comerțului în următoarele 12 luni.
Raportul Euromonitor își propune să ajute organizațiile să înțeleagă modul în care noile tehnologii vor influența comerțul electronic în 2023 și să identifice principalele tendințe digitale care vor influența cel mai mult brandurile în acest an.
Te-ar putea interesa și Tranzacția medie online cu cardul a crescut cu 15% în 2022