Cum influențează scăderea încrederii consumatorilor și teama de recesiune cumpărăturile

82% dintre consumatorii globali sunt preocupați de creșterea prețurilor la energie și alimente, arată un studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) în nouă piețe, care mai evidențiază și faptul că aceștia plănuiesc să reducă cu până la 51% achizițiile neesențiale, în timp ce vânzările la comercianții de tip discount urmează să crească (+39%). Mai mult, în contextul în care campania de reduceri Black Friday urmează a se desfășura pe piețele externe, studiul relevă că doar consumatorii din SUA plănuiesc să cheltuiască mai mult de acest Black Friday comparativ cu anul trecut. Cum influențează scăderea încrederii consumatorilor și teama de recesiune cumpărăturile

Boston Consulting Group (BCG) a publicat recent rezultatele unui studiu de Black Friday care examinează tendințele și planurile de cheltuieli ale consumatorilor din nouă piețe (Australia, Austria, Franța, Germania, Italia, Spania, Elveția, Marea Britanie și SUA). Studiul a constatat că Black Friday este o parte integrantă a calendarului de cumpărături, 98% dintre consumatori fiind conștienți de acest lucru, iar 66% spunând că vor căuta chilipiruri. În acest context, cumpărăturile de cadouri de sărbători de la sfârșitul anului vor începe mai devreme anul acesta, deoarece 95% dintre consumatori intenționează să profite de reducerile de Black Friday pentru lista de cadouri. Cu toate acestea, cheltuielile consumatorilor se schimbă, deoarece impactul creșterii prețurilor la alimente și energie și teama de o recesiune globală îi determină să fie mai atenți la promoții și să cumpere mai mult din magazinele cu discount.

Cheltuielile pentru cumpărături vor scădea în majoritatea piețelor

Consumatorii din opt din cele nouă țări chestionate plănuiesc să cheltuiască mai puțin de Black Friday în comparație cu anul trecut, consumatorii australieni spunând că cheltuielile lor vor scădea cu 18%, iar cei francezi și germani spunând că vor cheltui cu 15% mai puțin. Doar consumatorii din SUA spun că intenționează să-și crească cheltuielile de Black Friday, cu 6%, până la 445 dolari, comparativ cu o medie globală de 355 dolari (medie ponderată în funcție de populație).

„Black Friday reprezintă un moment foarte important în calendarul de cumpărături pentru retailerii fizici și online, care încă se recuperează după pandemia Covid, iar acum se confruntă cu scăderea cererii din partea consumatorilor din mai multe piețe, care își reduc planurile de cheltuieli pentru multe articole neesențiale”, a declarat Jessica Distler, Managing Director și Partener la BCG.

În ciuda mediului dificil pentru retaileri și a competiției tot mai mari pentru clienți, studiul a arătat că doar 32% dintre consumatori au fost mulțumiți de experiența lor de cumpărături în timpul Black Friday de anul trecut, 50% dintre cumpărătorii din SUA fiind frustrați de lipsa stocurilor. „Pentru a recâștiga loialitatea clienților pe această piață din ce în ce mai competitivă, retailerii trebuie să vină cu soluții de tip omnichannel puternice. Ne așteptăm ca vânzările online, în special site-urile DTC (direct-to-consumer) de marcă, să vadă o stagnare sau chiar o inversare a câștigurilor din era Covid, în timp ce marketplace-urile să câștige teren, necesitând un management eficient al unui partener 3P”, a adăugat Julia Hohmann-Altmeier, Associate Director for Customer Experience la BCG.

Cumpărăturile responsabile din punct de vedere social rămân foarte populare, în special în rândul consumatorilor mai tineri, chiar dacă perspectivele economice se înrăutățesc. 51% dintre consumatori intenționează să cumpere mai multe mărci sau produse locale, 46% spunând că acordă mai multă atenție ambalajelor sustenabile, iar 40% caută să facă cumpărături de la companii și retaileri mai responsabili. De asemenea, tendințele pentru achiziția de bunuri la mâna a doua continuă, 37% dintre consumatori spunând că intenționează să caute produse pe platformele de revânzare.

Boston Consulting Group este partenerul liderilor din afaceri și societate pentru a-i ajuta să facă față celor mai mari provocări și pentru a descoperi cele mai mari oportunități. Compania BCG a fost pionierul domeniului strategiei de afaceri, aceasta fiind fondată în anul 1963.

Klarna: 91% dintre respondenții Gen Z au liste de cumpărături pentru Black Friday
Klarna: 91% dintre respondenții Gen Z au liste de cumpărături pentru Black Friday
Opt din zece români intenționează să facă achiziții în timpul Black Friday sau Black Week, arată datele unui sondaj recent realizat de...
Ce industrii au bifat cele mai mari venituri de Black Friday
Ce industrii au bifat cele mai mari venituri de Black Friday
În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, industria de beauty a bifat venituri de 195.000...
eMAG, vânzări de 644 milioane lei de Black Friday 2022. Produsele de băcănie, cele mai cumpărate
eMAG, vânzări de 644 milioane lei de Black Friday 2022. Produsele de băcănie, cele mai cumpărate
Cea de-a 12-a ediție a Black Friday la eMAG, care a avut loc pe 11 noiembrie 2022, a adus peste 560.000 de clienți care au dorit să profite de...
Studiu: 2 din 5 români estimează că vor cheltui mai mult decât anul trecut pentru achiziții de sărbători
Studiu: 2 din 5 români estimează că vor cheltui mai mult decât anul trecut pentru achiziții de sărbători
Sărbătorile de iarnă sunt o perioadă de bucurie pentru majoritatea românilor, deoarece 84% dintre aceștia au declarat că, oricât de grele...