Studiu: Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața

Jumătate dintre români sar peste micul dejun, majoritatea fiind fără copii. Ei au tendința de a consuma ceva mai târziu în timpul zilei, ca mic dejun prelungit sau gustare, arată un studiu realizat de Epiphany pentru FrieslandCampina România. Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața, iaurtul fiind produsul preferat de către adulți, iar trei din cinci copii consumă lactate în timpul dimineții, cele mai populare fiind cerealele cu lapte. Studiu: Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața

Studiul, dat publicității cu ocazia zilei de 1 iunie - Ziua Internațională a Laptelui (International Milk Day), mai arată că doar 6 din 10 români consideră că micul dejun este important și tind să petreacă nu mai mult de 10 minute pentru pregătirea micului dejun în timpul săptămânii. Cu toate acestea, în weekend dedică mai mult timp (peste 15 minute) pentru pregătirea micului dejun. În România, micul dejun (32%) și gustarea intermediară (33%) sunt la fel de importante.

Produsele lactate la micul dejun

Astfel, 54% dintre români au declarat că în cursul dimineții consumă produse lactate, înainte de micul dejun, în timpul acestuia și după. Consumatorii de lactate sunt familii cu copii care consideră că micul dejun și o alimentație sănătoasă sunt importante.Consumul general de lactate este determinat mai mult de alimentele lactate (unt, brânzeturi, iaurturi) - 36% decât de băuturile lactate (lapte, iaurturi de băut) - 29%. Produsele lactate se consumă cel mai mult în timpul micului dejun și al micului dejun prelungit.

Dintre produsele lactate, iaurtul simplu este cel mai consumat produs, care face chiar parte din primele 10 produse alimentare consumate în toate ocaziile de dimineață, pe locul întâi fiind pâinea, care este și cel mai consumat aliment pe parcursul săptămânii. Produsele lactate sunt cel mai adesea combinate cu carbohidrați, cum ar fi sendvișurile și alte tipuri de produse de panificație.

Referindu-ne strict la clasamentul produselor lactate, cel mai des menționat de respondenții la studiu a fost iaurtul simplu, pe locul doi fiind brânza, urmată de cerealele cu lapte și crema de brânză. Consumul de băuturi lactate este determinat în primul rând de cafeaua cu lapte, care asigură energia necesară la începutul unei zile. Cafeaua cu lapte este cea mai consumată, urmată de lapte simplu, și face parte din primele cinci băuturi cele mai consumate în toate ocaziile. Indiferent de loc, acasă sau în afara domiciliului, dimineața consumul de băuturi lactate este în top trei. Consumul de băuturi lactate la domiciliu este mai mare comparativ cu cel în alte locuri.

În privința conținutului băuturilor lactate consumate, respondenții au precizat că acestea sunt pe bază de lapte de origine animală, neîndulcite și proaspete și aproximativ unu din cinci sunt organice.
Alimentele lactate sunt consumate în principal din motive de comoditate și sănătate/nutriție, aceste motive sunt în concordanță cu nevoile generale de alimentație ale consumatorilor români de-a lungul orelor dimineții. Alimentele lactate sunt consumate pentru o nutriție convenabilă, în timp ce băuturile lactate sunt consumate mai ales pentru a crește energia.

consumator1
Micul dejun sau radiografia unui obicei sănătos de consum
Chiar dacă în viziunea românilor prânzul pare a fi cea mai importantă masă a zilei, frecvența cu care aceștia consumă săptămânal...
O luptă pentru readucerea volumelor pe trend pozitiv în piața laptelui
O luptă pentru readucerea volumelor pe trend pozitiv în piața laptelui
2023 a venit cu o premieră în industria lactatelor, categoria lapte fiind beneficiarul principal. În luna mai a fost parafat acordul voluntar...

Copiii și produsele lactate

În rândul copiilor, gustările intermediare au cea mai mare pondere între ocaziile de a mânca de dimineață și chiar depășesc ponderea micului dejun. Copiii consumă mai multe produse lactate decât adulții, iar aportul de lactate este determinat în principal de băuturile lactate (lapte, lapte bătut, sana etc.), care sunt consumate de trei din cinci copii în timpul dimineții.

Cerealele cu lapte sunt principalul „vehicul” pentru consumul de lactate în rândul copiilor, deoarece este cea mai bună şi comodã alegere pentru micul dejun și micul dejun extins. Respondenții au arătat că sănătatea este un motiv esențial pentru copiii români să mănânce lactate, iar în cazul laptelui simplu a fost menționată ca importantă dezvoltarea lor fizică. Consumul de băuturi lactate este similar în rândul copiilor mai mici și mai mari, iar laptele simplu este cel mai popular produs lactat din toate grupele de vârstă. Consumul de cereale cu lapte și sendvișuri/pâine crește pe măsură ce copiii cresc, iar consumul de fructe scade.

Compania de cercetare Epiphany a realizat anul trecut acest studiu cantitativ pentru a înțelege rutina de dimineață a consumatorilor români și tipurile de alimente și băuturi consumate. La studiu au participat 1490 bărbați și femei cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani și 757 părinți care au răspuns pentru copiii lor cu vârste cuprinse între 2 și 12 ani.

Momentul mic-dejun, sub lupa obiceiurilor de consum
Momentul mic-dejun, sub lupa obiceiurilor de consum
Pentru mai mult de o treime din români micul-dejun reprezintă cea mai importantă masă a zilei, oferind oportunități multiple producătorilor...
Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Estimată la 89 de milioane de euro, piața de cereale și batoane de cereale are încă spațiu de dezvoltare din moment ce consumul local este sub...
Studiu: Micul dejun, important pentru 7 din 10 români
Studiu: Micul dejun, important pentru 7 din 10 români
Consumat acasă, în oraș sau la birou, micul dejun reprezintă pentru mulți dintre consumatorii români ritualul care dă energia necesară...
Cum poate fi exploatat mai bine momentul de consum „mic dejun”?
Cum poate fi exploatat mai bine momentul de consum „mic dejun”?
Un prilej de liniște în timpul săptămânii și de conexiune cu familia în weekend, micul dejun este un moment de consum care oferă multiple...