Reducerile, în fruntea listei de dorințe a cumpărătorilor în acest sezon de sărbători

Inflația îi împinge pe consumatorii europeni să cumpere mai devreme și să vâneze prețurile, în timp ce 68% spun că vor lua în considerare un plan de finanțare din partea magazinului, arată un studiu realizat de Oracle Retail. Reducerile, în fruntea listei de dorințe a cumpărătorilor în acest sezon de sărbători

Prețul va fi primordial în acest sezon de sărbători, deoarece cumpărătorii din Europa sunt din ce în ce mai îngrijorați de costurile exagerate și de bugetele mai restrânse. Ca răspuns, 77% dintre consumatori au cumpărat deja sau intenționează să cumpere mai devreme pentru a se asigura că pot obține articolele pe care le doresc și pentru a avea mai mult timp pentru a căuta oferte. Aproape 55% dintre cumpărători au declarat că factorii economici actuali îi vor determina să cheltuiască mai puțin în general, iar 68% au declarat că vor lua în considerare un plan de finanțare sau de plată al magazinului pentru a acoperi costurile cadourilor. În cele din urmă, cumpărătorii sunt pregătiți să apese pe butonul de cumpărare dacă prețul este corect, 42% dintre persoane menționând că costul va fi principalul factor care îi va face să treacă de la un browser la un cumpărător.

„Alături de disponibilitatea stocurilor, prețul este principalul factor care va determina cum și unde vor cumpăra consumatorii în acest sezon de sărbători. Pentru comercianții cu amănuntul care încă se confruntă cu provocarea constantă a stocurilor limitate sau a surplusurilor de stocuri, obținerea unor strategii corecte privind mărfurile și prețurile va fi decisivă în ceea ce privește gestionarea marjelor și a așteptărilor clienților”, a declarat Laurențiu Uzum, Senior Account Manager Customer Experience Applications Oracle Romania.

Prețul corect

Aproximativ 28% dintre oameni sunt îngrijorați că nu vor avea banii pe care și-ar dori să-i cheltuiască pentru cumpărăturile de sărbători din cauza creșterii prețurilor la produsele de bază, iar 31% sunt îngrijorați de faptul că darurile pe care doresc să le cumpere vor fi mai scumpe în acest an.

Ca atare, cumpărătorii alocă mai mult timp pentru a găsi cea mai bună ofertă și iau în considerare planuri de plată pentru a bifa articolele de pe lista de cadouri.

  • 68% dintre cumpărători au declarat că ar lua în considerare un plan de finanțare sau un plan de plată al magazinului pentru a plăti cadourile în timp (27% dintre persoane au declarat că nu au folosit niciodată unul dintre aceste planuri până acum).
  • 74% au declarat că vor căuta mai multe oferte și reduceri.
  • 71% au declarat că vor compara mai multe prețuri online și în magazine.
  • 70% au declarat că vor căuta să cumpere în mai multe magazine de reduceri.

Citiți și: NielsenIQ: Cumpărăturile de Crăciun, sub povara prețurilor crescute

Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
După patru ani în care cumpărătorii au fost nevoiți să facă față unor provocări multiple și să dezvolte strategii pentru a economisi, în...
BCG: Creșterea costului vieții își pune amprenta asupra puterii de cumpărare
BCG: Creșterea costului vieții își pune amprenta asupra puterii de cumpărare
Creșterea costului vieții își lasă amprenta asupra puterii de cumpărare a consumatorilor la nivel global, astfel comercianții s-ar putea...

De asemenea, aproximativ 70% dintre oameni intenționează să aștepte marile momente de vânzări cu amănuntul. În timp ce Black Friday încă deține coroana, cu 50% dintre cumpărători care plănuiesc să participe, nu la mare distanță se află vânzările de sărbători (25%) și Cyber Monday (25%).

Experiențe drept cadou

Obosiți să stea acasă, cumpărătorii sunt dornici să ofere anul acesta cadoul experiențelor. Printre cele mai importante cadouri pe care consumatorii intenționează să le cumpere mai mult în acest sezon de sărbători se numără:

  • 30% Experiențe cu prietenii și familia
  • 27% Călătorii
  • 26% Produse de înfrumusețare/îngrijire personală
  • 25% Echipamente electronice/de divertisment și carduri cadou
  • 24% Îmbrăcăminte, jucării, încălțăminte și articole sportive și echipamente de fitness
  • 23% Decorațiuni pentru casă/mobilier
  • 21% Produse pentru animale de companie
  • 20% Articole de lux
  • 19% Alcool
  • 18% Non-fungible tokens (NFT) sau obiecte de colecție digitale

Cumpărătorii se întorc în magazine

Odată cu ridicarea în mare parte a restricțiilor, oamenii se întorc în magazine pentru a face cumpărături de sărbători, dar așteptările privind disponibilitatea stocurilor rămân ridicate.

  • 41% dintre persoane intenționează să facă cumpărături mai ales în magazin și 20% în magazin și online
  • 24% dintre persoane au declarat că produsele care nu se mai găsesc în stoc ar constitui o experiență proastă
  • 21% au declarat că ar merge pur și simplu la un alt comerciant cu amănuntul dacă un produs nu ar fi în stoc

„Marfa aflată în locul nepotrivit la momentul nepotrivit poate fi cel mai mare cost pentru un comerciant cu amănuntul. Știm că stocurile epuizate compromit creșterea veniturilor și satisfacția clienților. La fel de important este și impactul lor asupra marjelor. Comercianții cu amănuntul trebuie să fie proactivi în plasarea inventarului, deoarece iau în considerare mărimea, stilul și culoarea sortimentului pentru a evita costurile masive de transfer din magazin în magazin”, a adăugat Laurențiu Uzum.

Livrarea la domiciliu, preferată de consumatori

Livrarea la domiciliu (52%) rămâne de departe cea mai populară metodă de colectare a articolelor cumpărate online, comparativ cu ridicarea în magazin (20%). Acest lucru creează o urgență pentru comercianții cu amănuntul de a se asigura livrarea la timp a cadourilor, oferind în același timp o transparență clară pe parcurs. De fapt, 57% dintre consumatori au declarat că este important să primească o urmărire granulară cu privire la locul unde se află achiziția lor.

  • 43% dintre oameni au declarat că livrarea rapidă determină adesea de la cine vor comanda
  • 8% dintre oameni se așteaptă la livrare în aceeași zi
  • 42% dintre ei doresc o livrare în 1-2 zile
  • 36% livrare în 3-5 zile
  • 21% se tem că darurile nu vor ajunge la timp
  • 60% sunt dispuși să plătească mai mult pentru o livrare accelerată/garantată
  • 60% ar lua în considerare rezervarea unui serviciu de livrare/colectare independent pentru a se asigura că își primesc cadourile la timp.

În cadrul sondajului au fost intervievați 8.107 consumatori la nivel mondial din 11 țări diferite, inclusiv 3.054 de persoane din Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Spania.

Consumatorii învață să trăiască cu mai puțin, pe fondul creșterii costului vieții
Consumatorii învață să trăiască cu mai puțin, pe fondul creșterii costului vieții
Un procent de 94% dintre consumatorii de la nivel global sunt îngrijorați de costul vieții și aproape 89% dintre ei spun că sunt preocupați și...
Studiu: Cheltuielile de sărbători se mențin la nivelul din 2021
Studiu: Cheltuielile de sărbători se mențin la nivelul din 2021
Cheltuielile de sărbători se mențin, anul acesta, la nivelul din 2021, chiar dacă 37% dintre consumatori spun că situația lor financiară s-a...
Studiu: 2 din 5 români estimează că vor cheltui mai mult decât anul trecut pentru achiziții de sărbători
Studiu: 2 din 5 români estimează că vor cheltui mai mult decât anul trecut pentru achiziții de sărbători
Sărbătorile de iarnă sunt o perioadă de bucurie pentru majoritatea românilor, deoarece 84% dintre aceștia au declarat că, oricât de grele...
PwC: Consumatorii din întreaga lume se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele șase luni
PwC: Consumatorii din întreaga lume se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele șase luni
Consumatorii din întreaga lume se confruntă cu creșterea prețurilor, peste 75% dintre respondenții la sondajul Global Consumer Insights Pulse...