Piața de ambalaje din România, creștere lentă în 2023 pe fondul consumului general mai redus

Piața de ambalaje din România are un ritm de creștere încetinit în 2023 comparativ cu alți ani, fiind afectată de reducerea consumului general de bunuri. În acest context, este înregistrată o creștere de 10% a cererii pentru ambalaje de protecție, iar în topul industriilor din punctul de vedere al cererii se află industria de ecommerce, cu o creștere de 24%, potrivit datelor grupului Inatech, una dintre cele mai mari companii de ambalaje de protecție pe plan local. Piața de ambalaje din România, creștere lentă în 2023 pe fondul consumului general mai redus

Totodată, piața de ambalaje este definită de două tendințe principale: interesul mare pentru ambalaje sustenabile și ecologice și creșterea numărului de achiziții în mediul online atât pe segmentul B2B, cât și pe B2C.

“Situația pieței de ambalaje din acest an este mai puțin favorabilă, având loc o scădere a consumului general în aproape toate sectoarele, consumatorii din România reducând constant cheltuielile din cauza inflației. Dacă în anii precedenți am înregistrat creșteri între 25% și 35%, în 2023 cererea de ambalaje de protecție a produselor a urcat cu doar 10% față de anul anterior, dar cu un ritm mai accelerat de recuperare în a doua jumătate din an”, declară Cristian Bădescu, CEO Inatech Packaging.

În ciuda contextului actual, industria de e-commerce înregistrează cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje dintre toate industriile, de aproximativ 24% în 2023 față de 2022. Cele mai solicitate tipuri de produse din acest segment sunt ambalajele pentru e-commerce, sistemele automate pentru ambalare, ambalajele termoizolante și echipamentele pentru depozit.

În perioada ianuarie-septembrie 2023, printre cele mai cumpărate tipuri de ambalaje se află ambalajele din carton (circa 850.000 kg), ambalaje din hârtie (circa 787.000 kg) și folia cu bule de aer (peste 3 milioane mp).

Inatech Packaging a înregistrat o creștere de 8% a comenzilor pe întreg segmentul online, cele mai achiziționate produse fiind ambalajele specifice e-commerce, sistemele de ambalare, ambalajele termoizolante, echipamentele pentru depozit. Astfel, Inatech-shop.ro înregistrează în medie 1.000 de comenzi lunar și vânzări de 100.000 euro.

Cristian Badescu
Grupul Inatech vizează extinderea accelerată în Europa Centrală și de Est
Grupul Inatech anunță afaceri de 8,5 milioane de euro și o creștere ușoară pe toate diviziile în 2023, într-un context economic ușor incert,...
Cererea de ambalaje din carton și hârtie, creștere considerabilă la început de an
Cererea de ambalaje din carton și hârtie, creștere considerabilă la început de an
Piața de ambalaje a cunoscut un proces de revigorare în primul trimestru din an, urmând o pantă ascendentă, în special pe fondul orientării...

În acest context, grupul Inatech estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 9 milioane euro, în creștere cu în jur de 10% față de anul trecut.

Fondat în 2010, grupul Inatech, din care fac parte Inatech Packaging (divizia de ambalaje), Isoteckline (divizia de izolații pentru construcții) și iFOAM AG (divizia de ambalaje customizate), este una dintre cele mai mari companii de ambalaje de protecție din România și Europa de Est, cu o gamă completă de ambalaje și constant diversificată cu noi tipuri de ambalaje, numărând în prezent peste 5.000 de coduri unice în portofoliul de produse.

Compania are atât divizie de ambalaje de protecție, cât și de materiale izolatoare și o linie de producție de ambalaje customizate, prin care deservește numeroase industrii printre care automotive, e-commerce, logistică ,farmaceutică, electronică, aeronautică, construcții, producția de mobilă și altele. Cu un depozit în Domnești-Ilfov și Oradea-CTP Cargo Terminal, Inatech Packaging deservește piețele din Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania și Austria, segmentul de export reprezentând 10% din business.

Impactul noilor norme UE privind ambalajele pe piața locală
Impactul noilor norme UE privind ambalajele pe piața locală
ROMPAP, Patronatul Industriei de Celuloză si Hârtie, din care fac parte toți producătorii de celuloză, hârtie și carton ondulat din România,...
INATECH Packaging: Piața ambalajelor pune presiune pe jucătorii din domeniu în 2024
INATECH Packaging: Piața ambalajelor pune presiune pe jucătorii din domeniu în 2024
Piața de ambalaje continuă să fie pe un trend ascendent și dinamic și în 2024, pe fondul interesului ridicat pentru ambalaje rezistente și...
Trendurile care redesenează industria de packaging în 2023
Trendurile care redesenează industria de packaging în 2023
Industria ambalajelor a intrat în 2023 cu „moștenirea” lăsată de un 2022 greu predictibil și marcat de inflație: provocări pe lanț...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...