Implicațiile Codului de Conduită al UE în industria alimentară

An de an, omenirea reușește să consume în doar opt luni resursele naturale pe care Pământul le poate genera într-un an întreg. Totodată, emisiile de CO2 depășesc nivelul pe care planeta îl poate tolera. În timp ce efectele acțiunilor noastre sunt tot mai vizibile, prind contur tot mai multe acțiuni globale de responsabilizare a consumului de resurse. Între ele se numără și Codul de Conduită al Uniunii Europene pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sectorul alimentar. Producători și retaileri deopotrivă s-au alăturat demersului și, pentru fiecare în parte, implicațiile sunt extinse. Implicațiile Codului de Conduită al UE în industria alimentară

Perceput ca o soluție revoluționară, Codul de Conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sectorul alimentar are scopul de a ușura accesul la opțiuni alimentare sănătoase care, în același timp, să ducă la reducerea amprentei de carbon asupra mediului. Codul reprezintă una dintre primele inițiative care ar trebui pusă în aplicare în cadrul strategiei „De la fermă la consumator”.

„Trebuie să depunem eforturi pentru a transforma sistemul nostru alimentar într-un sistem durabil și pentru a atinge acest obiectiv cât mai rapid. Trebuie să reducem emisiile de gaze cu efect de seră, să stopăm pierderea biodiversității legată de producția de alimente și să creăm un sistem alimentar care să faciliteze alegerea unei alimentații sănătoase și durabile. Abordarea acestor provocări de mediu, de sănătate și sociale în cadrul sistemului nostru alimentar necesită o cooperare de-a lungul întregului lanț alimentar și mă simt încurajat de ambiția demonstrată de părțile interesate care au aderat deja la codul de conduită al UE”, spune Frans Timmermans, Vicepreședinte Executiv al Comisiei Europene. Doar în ziua lansării codului erau deja 65 de semnatari, între care 26 de producători de produse alimentare și 14 retaileri. Pe lista deschizătorilor de drumuri în acest domeniu, prima companie cu capital 100% românesc care a semnat acordul este Transavia.

Decizii la nivel local

Liderul pieței locale de carne de pui a subliniat astfel încă o dată angajamentul luat pentru contribuția la o viață „sănătoasă, durabilă și echilibrată pentru toți consumatorii”. „Semnând acest Cod de Conduită al UE, alături de mari companii internaționale, contribuim la o industrie alimentară sustenabilă și marcăm astfel cu mândrie cei 30 de ani de la înființare, în care ne-am străduit mereu să facem lucrurile exact așa cum trebuie, în toate ariile în care activăm. Angajamentul asumat înseamnă să continuăm să contribuim la calitatea vieții consumatorilor și comunităților și să diminuăm cât de mult posibil impactul asupra mediului prin valorificarea, reciclarea deșeurilor și utilizarea rațională a resurselor naturale, astfel încât generațiile viitoare să beneficieze de ele în mod corespunzător”, explică Ioan Popa, Președinte și Fondator Transavia. Ce înseamnă pentru companie semnarea acordului? Concret, Transavia își asumă identificarea de soluții alternative, acolo unde acestea se pretează, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și menținerea gradului de conformare cu cerințele legale în domeniul protecției mediului. Pe lista angajamentelor intră și îmbunătățirea managementului deșeurilor, îmbunătățirea managementului apelor uzate și reducerea consumurilor de energie. Nu în ultimul rând, Transavia subliniază nevoia de a procura materii prime din zone certificate ca producții sustenabile, fără impact negativ asupra mediului, la care adaugă și nevoia de modernizare și retehnologizare continuă pentru producții sustenabile.

„Sperăm ca exemplul nostru să fie urmat și de alte companii din România care să ne urmeze și să semneze Codul, asumându-și astfel o contribuție responsabilă la dezvoltarea sustenabilă a industriei alimentare”, adaugă executivul Transavia.

Dincolo de grija pentru mediu și folosirea ultimelor tehnologii pentru a optimiza producția, reprezentanții producătorului vorbesc și de nevoia de a suda o echipă pe termen lung, argument pe care îl include în angajamentele sale ca parte a aderării la Codul de Conduită. Menținerea gradului de retenție a personalului, crearea unui centru de practică și susținerea activităților profesionale pentru tinerii mecanici, ingineri și electricieni se numără între angajamentele asumate de companie.

Citește mai multe AICI. 

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Tendințele care definesc consumul în piața de retail & FMCG în 2024
Tendințele care definesc consumul în piața de retail & FMCG în 2024
De la tehnologie la greenwashing și valoare adăugată, studiul anual „Consumer Trends”, publicat de Euromonitor, arată care sunt cele mai...
Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
După cel mai bun an din istoria companiei de aproape 33 de ani, cu venituri de peste 1 miliard de lei și un profit record pentru sector, și cu o...
Sustenabilitatea, oportunitatea retailerilor de a transforma sistemul alimentar
Sustenabilitatea, oportunitatea retailerilor de a transforma sistemul alimentar
Companiile din industria alimentară sunt mai mult ca oricând supuse unor presiuni extraordinare pentru a face pași tangibili către...