Cum poate fi exploatat mai bine momentul de consum „mic dejun”?

Un prilej de liniște în timpul săptămânii și de conexiune cu familia în weekend, micul dejun este un moment de consum care oferă multiple oportunități producătorilor. Cafeaua este de departe cea mai consumată categorie de băuturi, fiind aleasă de mai bine de unu din doi români din mediul urban, în timp ce ouăle, lactatele, brânzeturile, mezelurile și produsele de brutărie, însoțite adesea de fructe și legume proaspete, compun farfuria cea mai comună la micul dejun, conform unui studiu AHA Moments realizat pentru Progresiv. Cum poate fi exploatat mai bine momentul de consum „mic dejun”?

Fără doar și poate, micul dejun rămâne un moment de consum important. 49% dintre românii din mediul urban iau micul dejun zilnic, fără nicio excepție, iar 34% încearcă să țină acest obicei frecvent, reușind să ia micul dejun de minim 4-6 ori pe săptămână. Desigur, există și consumatori care au un stil de viață mai puțin organizat, unu din zece români reușind să ia prima masă a zilei doar de 1-3 ori pe săptămână, în timp ce 5% nu au obiceiul de a lua micul dejun în mod uzual.

Românii din segmentul matur (35-55 ani) sunt cei mai conștiincioși în a păstra acest obicei, fără excepție, în special cei care în prezent lucrează de acasă. La polul opus se află tinerii de 16-24 ani, care declară că nu reușesc să țină acest obicei chiar în fiecare zi.

Unde și cu cine se ia cel mai frecvent micul dejun

Așa cum era de așteptat, prima masă a zilei se ia cel mai frecvent acasă, aproximativ opt din zece români declarând că iau micul dejun în propria locuință. Cu toate acestea, segmentul matur și cu o viață profesională mai activă, în special cei de 35-55 ani, ia micul dejun la locul de muncă într-o mai mare măsură (17% vs. 11% total eșantion). Din perspectiva segmentării pe sexe, femeile consumă micul dejun la serviciu într-o pondere mai mare decât bărbații (14% vs. 7%).

Mai precis, unde anume în casă are loc prima masă a zilei? 79% dintre oameni iau micul dejun în bucătărie, acest spațiu fiind însă mai mult preferat odată cu creșterea în vârstă (82% în rândul celor de 45-55 ani) și mai puțin preferat de tinerii de 16-24 ani (68%), aceștia din urmă alegând de multe ori dormitorul. Următorul loc preferat pentru micul dejun este sufrageria (11%), urmat de terasă, grădină sau balcon (5%).
În timpul săptămânii, micul dejun este mai puțin un prilej de socializare cu familia, mare parte a românilor luând micul dejun singuri (47%) sau împreună cu partenerul (29%) sau copiii (14%). Totuși, în weekend această masă devine prilej de petrecut timp împreună cu familia, majoritatea luând masa cu partenerul (42%) sau copiii (25%).

Ce se regăsește în farfuriile românilor la micul dejun

În medie, pe masa unui român se regăsesc șase categorii de alimente și băuturi la micul dejun, potrivit studiului AHA Moments. Dintre toate alimentele și băuturile, cafeaua este de departe cea mai consumată, aceasta fiind băută într-o foarte mare măsură de către toți românii din toate regiunile, orașele, indiferent de statutul social. Totuși, aceasta pare a fi mai degrabă o băutură a celor maturi, fiind mai puțin consumată de segmentul mai tânăr de 16-24 ani (31% vs. 57% total eșantion) și mai frecvent consumată odată cu creșterea în vârstă, ajungând la 70% incidență în rândul celor de 35-44 ani și 45-55 ani. În ceea ce privește alegerile alimentare, brânzeturile și lactatele, ouăle și mezelurile combinate cu pâine și produse de patiserie, dar și cerealele sunt cele mai consumate categorii de alimente la micul dejun, împreună cu fructele și legumele proaspete.

Pe lângă categoriile deja consacrate care domină farfuriile românilor la micul dejun, încep să își facă apariția și alte noi categorii care, deși încă sunt consumate în măsură mai redusă, confirmă un trend de orientare către alimente sănătoase. Printre acestea, se numără de exemplu semințele: 7% dintre români au inclus la micul dejun semințe de in, cânepă, quinoa, susan, dovleac etc, în timp ce 5% spun că obișnuiesc să consume și unt de arahide/ caju sau fructe oleaginoase. Fructele uscate, rondelele de ovăz, wasa, dar și lactatele vegetale sunt alte câteva categorii prezente mai degrabă în cadrul aceluiași target.

„Din punct de vedere funcțional, produsele consumate la micul dejun trebuie să îndeplinească câteva criterii precum: să fie sățioase, dar ușoare în același timp (să nu pice greu), naturale și sănătoase încât să ajute la menținerea unei diete echilibrate, și să ofere o experiență organoleptică placută – gust, textură și miros. Și toate acestea trebuie să fie asigurate la un preț accesibil”, explică Geanina Vîlcea, Senior Client Service & Research Executive în cadrul AHA Moments.

Citește în continuare AICI. 

Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Estimată la 89 de milioane de euro, piața de cereale și batoane de cereale are încă spațiu de dezvoltare din moment ce consumul local este sub...
Prețul, detronat de prospețime, gust și calitate în categoria de mezeluri
Prețul, detronat de prospețime, gust și calitate în categoria de mezeluri
Achiziționate cu precădere din marile magazine, mezelurile reprezintă o categorie populară, aproape șase din zece români fiind consumatori...
Studiu: Micul dejun, important pentru 7 din 10 români
Studiu: Micul dejun, important pentru 7 din 10 români
Consumat acasă, în oraș sau la birou, micul dejun reprezintă pentru mulți dintre consumatorii români ritualul care dă energia necesară...
Studiu: Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața
Studiu: Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața
Jumătate dintre români sar peste micul dejun, majoritatea fiind fără copii. Ei au tendința de a consuma ceva mai târziu în timpul zilei, ca...