5 to go vrea vânzări de 1 milion de euro în retail în 2023
5 to go și-a setat atingerea pragului de 1 milion de euro cifră de afaceri în retail pentru anul viitor, în contextul în care pentru 2022 compania se așteaptă să raporteze vânzări de 700.000 de euro pe acest canal.
”Facem pași mici pentru că listările sunt greoaie, însă în locațiile în care suntem prezenți, rezultatele sunt foarte bune. În acest moment cafeaua ready to drink este listată în 700 de magazine Mega Image, iar în lunile iunie-august, am ajuns la o cotă de peste 5% la nivel de rețea în categoria de cafea. Recent am demarat colaborarea cu Carrefour, iar cu apa suntem prezenți în Mega Image și Kaufland”, spune Radu Savopol, co-fondator 5 to go.
În acest moment, în portofoliul 5 to go sunt disponibile 15 SKU-uri pentru canalul de retail, în categoria de cafea ready to drink, cafea măcinată, capsule, apă cu vitamine și cookies. 5 to go a intrat de curând în categoria de capsule pentru cafea, la finalul verii acestui an. Disponibile pentru început în trei sortimente compatibile Nespresso - Colombia L’esperienza, Urban Crema și Esclusivo – capsulele din această gamă au fost dezvoltate ca răspuns la nevoile pieței și adaptate cerințelor consumatorilor, fiind menite să aducă la un alt nivel experiența cafelei băute acasă.
O altă mișcare strategică a jucătorului a fost intrarea în categoria de apă cu vitamine printr-un parteneriat cu Viwa. Brandul 5 to go & Viwa Vitamin Water cuprinde șase sortimente, cu un conținut ridicat de vitamine și minerale și cu adaos de extracte de plante, precum ceai verde, ginkgo biloba, aloe vera, ce aduc beneficii suplimentare organismului.
”Pentru anul viitor prioritatea este extinderea distribuției în retail. În plus, vom consolida portofoliul de produse și avem pe listă mai multe lansări: capsule compatibile Dolce Gusto, două arome noi în segmentul ready to drink, dar și lansări pe segmentul de cafea măcinată, respectiv cafea pentru filtru și pentru expresor”, a mai punctat Radu Savopol.
Citește și: 5 to go: Retailul rămâne o prioritate pentru noi
5 to go, investiții de peste 150 de mii de euro în canalul de retail
5 to go a listat primele produse în retail în 2020, iar pentru anul viitor compania a creionat o echipă nouă care să contribuie la dezvoltarea acestui canal de vânzare. ”Potențialul este mare și acest canal rămâne în focusul nostru. Alocăm un buget de peste 150.000 de euro în 2023 în proiecte noi, design de produse și echipă”, a explicat co-fondatorul 5 to go.
5 to go a luat naștere în 2015, iar până în prezent a depășit pragul de 400 de unități, fiind cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România. Pentru anul acesta, compania așteaptă o cifră de afaceri de peste 25 de milioane de euro, în timp ce pentru 2023 5 to go estimează vânzări de 35 de milioane de euro pentru divizia de cafenele, iar retailul ar trebui să genereze cel puțin 1 milion de euro. Fondatorii 5 to go sunt Radu Savopol și Lucian Bădilă, antreprenori care au adus pe piața HoReCa din România conceptul inovator de preț unic pentru toate produsele comercializate.
Vezi și: Cafeaua, o categorie în care premiumizarea dă tonul creșterii